עיריית נתניה: עובד שלא יתחסן, לא יוכל להגיע לעבודה

ההסתדרות במרחב נתניה בתגובה לצעד שמסעיר את עובדי עיריית נתניה: מבינים את הצורך, אך זה לא חוקי ויש דרכים אחרות לעודד עובדים

0
669
בניין עיריית נתניה 1. צילום רן אליהו
בניין עיריית נתניה. צילום רן אליהו

עיריית נתניה הצטרפה לעשרות רשויות נוספות הפועלות באופן עצמאי בניסיון למגר את מגפת הקורונה מחד, ולעודד את עובדיה ותושבי העיר להתחסן – זאת על רקע חוסר יכולתה של הממשלה לקבל החלטות. במכתב שנשלח למנהלים באגפי ובמחלקות עיריית נתניה ועליו חתום מנכ"ל העירייה, נכתב כי יש לעודד עובדים להתחסן. כצעד נוסף צוין, כי עובד שלא יתחסן ולא הציג אישור רפואי, לא יוכל לבוא לעבודה ויחויב בביצוע בדיקות קורונה תכופות.

משה סמיה ההסתדרות נתניה
יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה

הרציונל העומד מאחורי מכתב זה ברור: ניסיון לעודד כמה שיותר עובדי עירייה לבצע חיסון, ומנגד לצמצם כמה שיותר סיכויי הדבקה. החל מיום ראשון, עם היציאה מהסגר, יותר ויותר חברות, ארגונים וכן רשויות החלו לפעול באופן עצמאי אל מול עובדיהן והרשויות. כך, למשל, ארגון הסוחרים הארצי הודיע על מתווה משלו בחזרה לעבודה – זאת על רקע חוסר יכולתה של הממשלה לקבל החלטות בזמן אמת. במקביל, למעלה ממאתיים רשויות הצביעו על מתווה חזרה ללימודים משלהן – בתקווה שהממשלה תאמץ מתווה זה.

משה סמיה, יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, מסר בתגובה כי "אנו מבינים את הצורך לעודד חיסונים ואנו מבינים את הצורך לעצור את המגפה. עם זאת, אנו מדינת חוק. מכתבו של מנכ"ל העירייה, יורם כהן, אינו עומד במבחן החוק. הוא גם לא חוקתי.  כל עוד הממשלה או הכנסת לא קבעו תקנת חירום ו/או תיקון חוק המחייב עובד להתחסן ו/או להיבדק, הפעולה אינה חוקית בעליל. במידה ויינקטו צעדים ממשיים כנגד עובדים, אנו נפעל בכל האמצעים המשפטיים לרשותנו. הייתי מצפה מעיריית נתניה לתגמל עובדים שהתחסנו או שנבדקו, ועל ידי כך לחזק ולהוות דוגמא למלחמה במגפה. אני, באופן אישי, סיימתי את סבב החיסונים ואני קורא לכל העובדים ובכלל לכל תושבי נתניה להתחסן".

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן