עיריית נתניה לא תחדש את הסכם החסות מול התזמורת הקאמרית קיבוצית

נגני התזמורת הנמצאים בחל"ת ניגנו במחאה מחוץ לביתה של ראה"ע נתניה מרים פיירברג-איכר, לאחר שנודע להם כי אם לא יועבר תקציב מצד העירייה עד סוף החודש, התזמורת תפורק ועובדיה יפוטרו

0
202
נגני התזמורת מנגנים במחאה מול בית ראה"ע נתניה. צילום מיכאל פביאן

נגני התזמורת הנמצאים בחל"ת ניגנו במחאה מחוץ לביתה של ראה"ע נתניה מרים פיירברג-איכר; עיריית נתניה: בחלוף עשור עיריית נתניה לא תחדש חסותה

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, המציינת חמישים שנות פעילות, עלולה להיסגר בימים הקרובים אם עיריית נתניה והתנועה הקיבוצית לא יחדשו עימה את ההסכם. בשבוע שעבר קיבלו נגני התזמורת הודעה מיו"ר הוועד המנהל, כי אם לא תתקבל החלטה עד סוף החודש, תיאלץ התזמורת להתפרק ועובדיה יפוטרו.

בתמיכת ההסתדרות, נגני התזמורת הנמצאים בחל"ת מאז חודש מארס, ביקשו למחות כנגד סגירת מוסד תרבותי חשוב זה וקיימו קונצרט מחאה מול ביתו של מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר בקיבוץ קבוצת שילר, ומול ביתה של ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר. כאות סולידריות ניצח על הקונצרט המאסטרו גיל שוחט, מבכירי המנצחים והמלחינים בישראל.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "התזמורת הייתה באותה תקופה במשבר כלכלי קשה שאיים על המשך קיומה, ולכן עיריית נתניה הסכימה לקחת את התזמורת תחת חסותה. בחלוף 10 שנים עיריית נתניה לא תחדש את ההסכם. העירייה תמשיך ותזמין את התזמורת בתשלום להופעות בעיר נתניה. העירייה מקווה, כי עירייה נוספת תיקח על עצמה את החסות להמשך תפעולה התקין של התזמורת. אנו מאחלים לתזמורת שתמשיך לפעול ולהפגין את יכולותיה גם בשנים הבאות – בכל מסגרת בה תפעל".

מוועד נגני התזמורת נמסר: "מפעל היסטורי זה אינו מהווה רק מקור פרנסה עבורנו, אלא הוא גם נכס תרבותי אדיר לעיר נתניה ולתנועה הקיבוצית. אנו קוראים למתקצבים: תאפשרו לנו להמשיך ולהביא תרבות לפריפריה מצפון ועד דרום, להמשיך בפעילות מוסיקלית חינוכית ענפה ברחבי הארץ ל-30,000 תלמידים מדי שנה, ולחגוג את עונת היובל שלנו. אם שר התרבות ומקבלי ההחלטות לא יתעוררו, התזמורת עלולה להיות המוסד התרבותי הראשון מיני רבים שייסגרו בגלל המשבר בענף התרבות".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן