עורך דין מנתניה איתר את קברו של "רב הרבנים" בצפת

0
116
ד
עורך הדין ד"ר ניסן שריפי. צילום דורון זכריה

בקרב הציבור הרחב, כמו גם בקרב חוקרי ההיסטוריה והארכיאולוגים, ניכרת התרגשות של ממש בימים האחרונים בשל גילוי קברו של רבי דוד בן זימרא – הרדב"ז.

הרדב"ז נחשב לגדול הפוסקים בתקופת תור הזהב במאה ה-16 בצפת ושימש כמורה הגדול של האר"י הקדוש, רבי יוסף קארו, רבי משה מטראני, רבי בצלאל אשכנזי ופוסקים ומקובלים נוספים, שהותירו חותמם לדורות על העם היהודי.

מיקומו המדוייק של הקבר אבד במהלך מאות השנים מאז נפטר הרדב"ז – בשנת 1573. מקום קבורתו נותר בגדר תעלומה וגרם מפח נפש לרבים.

ד"ר ניסן שריפי, המחלק את חייו בין נתניה לצפת ומשמש עורך דין ומרצה למשפטים, ערך מחקר מקיף בעניין זה במהלך השנתיים האחרונות, בתקווה להביא לגילוי מיקומו של הקבר.

במסגרת מחקרו, הגיע ד"ר שריפי לגילוי קברו של הרדב"ז. במסקנות מחקרו כתב ד"ר שריפי, כי "קבר הרדב"ז הינו הקבר שמימין לקבר המבי"ט גם כיום. ניתן לומר בסבירות גבוהה ביותר, כי קבר הרדב"ז הינו הקבר הצבוע בימים אלה בצבע כחול בוהק, ונראה כי מאן- דהוא הגביהו קמעא מעל לקברים האחרים שלידו".

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נמסר, כי בימים אלה קיבל ד"ר שריפי הסכמות רבות לתוצאות מחקרו – לרבות ממפקח רשות העתיקות של העיר צפת, אליהו בן טובים ומאב בית הדין האזורי בצפת, הרב חיים בזק.

בימים אלה נערכים אלפי תלמידי ישיבה ובתי ספר דתיים מכל רחבי הארץ להילולה הצפויה לראשונה במאה השנים האחרונות, זאת לקראת יום פטירתו של הרדב"ז – כ"א בחשוון. קהילת "באר חנה" מנתניה, הודיעה על השתתפותה בהילולה. בנוסף מתכוונים להגיע להילולה יהודי אתיופיה רבים.

ד"ר שריפי מסר למערכת נתניה און ליין – ksn, כי הרדב"ז, למרות שחי במאה ה-16, היה הראשון שהכיר ביהודי אתיופיה (חבש דאז) כיהודים לכל דבר. בעקבותיו הלכו גדולי הרבנים בארץ, בהם הרב עובדיה יוסף זצ"ל, הרב מרדכי אליהו זצ"ל והרב הראשי של נתניה, הרב דוד שלוש יבדל"א.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן