עוסק מנתניה נאלץ לשלם חוב של מעל 800 אלף שקלים לרשות המיסים

במבצע מע"מ ארצי של רשות המסים גבו החוקרים מעל 180 מיליון שקלים מחייבי מס ועוקלו 135 רכבים; בעל עסק מנתניה נאלץ לשלם מעל 800 אלף שקלים לא לפני שניסה להבריח את רכבו

0
566
ארנק מס הכנסה כסף רשות המסים
צילום fotolia

רשות המסים ערכה לאחרונה מבצע מע"מ ארצי נרחב. זאת כחלק מהגברת הפעילות שלה במאבק בהון השחור ובסרבני המס. המבצע נערך על ידי משרדי מע"מ השונים ברחבי הארץ בשיתוף היחידה הארצית לאכיפת הגבייה, יחידות ניהול הספרים ומשטרת ישראל. במסגרת המבצע טופלו כ-2,200 עוסקים שצברו חובות למע"מ, נגבו מעל 180 מיליון שקלים, ועוקלו 135 רכבים.

במסגרת פעולות הגבייה והאכיפה, הגיעו עובדי מע"מ יחד עם עובדי היחידה הארצית לאכיפת הגבייה לבדיקה באזור נתניה. במהלך הבדיקה הגיעו לעוסק בעבודות עפר באזור נתניה בעל חוב של כ-840,000 שקלים למע"מ.

במהלך הליכי האכיפה כנגדו, ניסה העוסק להבריח את רכבו הפרטי, אך החוקרים תפסו אותו בטרם הצליח. החוקרים הצליחו לשים ידם על כ-120 אלף שקלים של העוסק. לאחר מכן הסדיר העוסק את מלוא החוב.

פעולות גבייה בענף המצברים הצמיגים ושטיפת מכוניות

מהרשות המיסים מסרו, כי לצד פעולות הגבייה נערכו גם ביקורות בקרב 169 עוסקים בענף המסחר במצברים ובצמיגים, ובענף שטיפת המכוניות. כך לדוגמא, הגיעו מבקרי החשבונות לחנות למכירת חלקי חילוף ומצברים לרכב באזור עכו. הם מצאו שם קופה רושמת אשר לא הייתה פעילה. כשנשאל העוסק היכן נמצאים כספי המזומן שהתקבלו עבור מכירת הסחורה, ענה: "מה הבעיה? הכל בכיס" והוציא מכיסו את המזומנים. בעקבות הביקורת ספרי העוסק ייפסלו. בביקורת אחרת, בעסק למכירת צמיגים לרכבים בטייבה עלה במהלך בדיקת הקופה וחשבון הבנק כי העוסק לא הנפיק חשבוניות על סך 65,000 שקלים. זאת בגין שיקים והעברות בנקאיות שהתקבלו. בעקבות הממצאים יבצעו לעוסק ביקורת מקיפה.

בעסק לשטיפת מכוניות בפתח תקווה, נערכה ביקורת חוזרת. זאת לאחר שבביקורת קודמת עלה, כי העוסק השמיד ראיות והסתיר מסמכים. במהלך הביקורת התברר כי, העוסק לא רשם הכנסות עבור שטיפת 21 רכבים. הוא אף ניסה להסתיר מסמכים המעידים על כך. מחישובים שנערכו על בסיס תצפיות ודיווחי העוסק בפועל עולה כי קיימת העלמת הכנסות של כ-2 מיליון שקלים. החוקרים יעבירו את התיק להמשך חקירה וביקורת מעמיקה במשרדי המע"מ.

עוד מסרו ברשות המיסים, כי הרשות תמשיך בפעולות האכיפה כנגד חייבי המס בכל רחבי הארץ. בכלל זה פעולות חקירה, ביקורות בבתי עסק ועוד. זאת במטרה להביא לגביית מס אמת. בכך להגביר את השוויון בנטל המס בקרב האזרחים ואת ההרתעה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן