חוגגים פורים – עוגיות סהרוני וניל (סהרונים)

1
880
מתכון סהרוני וניל סהרונים - נתניה מבשלת
צילום fotolia

עוגיות סהרוני וניל, או כמו שהסבתות קוראות להן בפשטות סהרונים, נעשות ללא טיפה של ביצה בפנים. טעמן המתקתק, עם הנגיעה העדינה של הווניל (עצלנים מוזמנים להשתמש בסוכר וניל, המשקיעים מוזמנים להשתמש במקלות וניל), הופכות את העוגיות לפריכות ונימוחות. ניתן, כמובן, לשלב טעמים נוספים כיד הדמיון – אבל – מתכון לסהרוני וניל הוא מתכון קלאסי לעוגיות שהולכות מצוין במשלוח מנות ועוד יותר עם קפה או תה… לטבול ולהתענג… אז שימו עליכם סינרים, כנסו למטבח ותתחילו לאפות, כי נתניה מבשלת…

מתכון עוגיות סהרוני וניל – סהרונים

מרכיבים ל-35-40 עוגיות:

400 גרם חמאה
200 גרם שקדים טחונים – כוס מדידה ועוד חצי כוס
500 גרם קמח – 3 וחצי כוסות מדידה
160 גרם אבקת סוכר כוס מדידה ועוד רבע כוס
2 שקיות סוכר וניל

מרכיבים לציפוי העוגיות:
5 כפות אבקת סוכר
2 שקיות סוכר וניל
* את אבקת הסוכר וסוכר הוניל יש לשלב בקערה אחת ולערבב בינהם .

שלבי הכנה:

הכנת הבצק פשוטה מאוד, אינה דורשת טכניקה מיוחדת, נשלב את מרכיבי הבצק במעבד מזון או מיקסר ונעבד עד לקבלת בצק אחיד, נעביר למשטח עבודה מקומח קלות, נעטוף את הבצק בניילון נצמד ונכניס למקרר למנוחה של שעה. לאחר מכן נוציא מהמקרר  ופשוט ניצור צורת רולדה או גליל על ידי גלגול הבצק. מהרולדה הארוכה נחתוך 40 פרוסות באורך 1-2 ס"מ – מהן ניצור את העוגיות.

עכשיו שעת יצירה: כל פרוסה נגלגל עם קצות האצבעות לצורת רולדה, גליל קטן. מה שנותר לעשות זה לתת להם את הקימור האופייני לעוגיות סהרונים.

נניח את העוגיות על מגש אפיה ונאפה בחום של 170 מעלות, בתנור שחומם מראש, למשך רבע שעה. לאחר מכן נוציא את המגש, נמתין 10 דקות שהעוגיות מעט יצטננו , ונצפה את העוגיות בתערובת הציפוי (אבקת הסוכר). נניח בצד שיתקררו לחלוטין לפני אריזה במשלוח המנות או אכילה.

מתכונים נוספים העשויים לעניין את קוראי נתניה מבשלת: 

חוגגים פורים: מתכון לעוגיות מקרוד

חוגגים פורים: מתכון ביתי לאוזני המן

עוגה לקינוח מושלם: לילות ביירות (ליאלי ביירות)

 

חברות וחברים יקרים, אתם יותר ממוזמנים לשתף אותי בחוויות שלכם כאן, באתר נתניה און ליין – ksn, בבלוג שלי נתניה מבשלת עם סער אהרוני  בא לכם להתכתב? אני זמין גם בוואצאפ 052-5808729

אהבתם? מוזמנים לפרגן באמצעות שיתוף בפייס…

 

תגובה 1

  1. שף קונדיטור סער אהרוני ??❤ עוגיות סהרוני וניל מדהימות וטעימות, יבורכו ידיך.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן