גברים מבשלים? סקר קוקי: האישה לא יצאה מהמטבח

6
898
קוקי - אפייה
תהיו גברים, כנסו למטבח! צילום באדיבות קוקי

מהפכה במטבח, כך נדמה, זה רק בתכניות הבישול בהן גברים שולטים במטבח. במציאות הישראלית, התמונה שונה לגמרי. סקר מיוחד שביצע מותג עזרי האפייה והבישול קוקי מעלה מציאות מאכזבת. בסקר נבחנו השאלות הבאות: מי אחראי על הבישול והאפייה בבית, כמה פעמים בשבוע מבשלים אוכל ביתי ומה התדירות בהן מתכנסות משפחות לארוחה ביתית.

הסקר נערך על ידי מכון קנטר,  בחודש פברואר 2020, בקרב 502 נשים וגברים בגילאי 25-65, מתוכם 49% גברים ו-51% נשים כאשר 69% מהם נשואים, המהווים מדגם ארצי מייצג.

בבית, הגברים שכחו לבשל…

מתוצאות הסקר עולה כי: 33% מהנשאלים ציינו כי הגבר הוא שותף מלא להכנת ארוחות, ב-55% מבתי האב בישראל הנשים אחראיות על הבישול בבית ורק 11% מהם ענו שהגברים אחראים על הבישול בבית, 2% ציינו שאף אחד מבני הבית אינו אחראי על הבישול ו-2% ציינו מישהו אחר.

באפייה, המצב קיצוני אף יותר: 75% מקרב הנשאלים ענו כי האישה הינה האחראית לאפייה בבית, לעומת 7% שאמרו שגברים אחראים לאפייה בבית. 8% ציינו שאף אחד לא אופה בבית ו-2% ציינו מישהו אחר.

מי בשלן טוב יותר

לשאלה מי יותר טוב במטבח –: 62% ענו שהאישה טובה יותר. 16% ציינו כי הגבר טוב יותר במטבח, 17% ציינו ששניהם טובים במטבח באותה מידה ו-3% ציינו כי אף אחד מבין שני בני הזוג אינו טוב במטבח. עוד עולה מהסקר כי במרבית הבתים בישראל מבשלים בין פעמיים לשלוש בשבוע. 45% ציינו כי הם מבשלים פעמיים עד שלוש בשבוע, 24% ציינו כי הם מבשלים 4-5 פעמים בשבוע, 16% מבשלים מידי יום ו-14% מבשלים אחת לשבוע, 1% אינו מבשל בבית בכלל.

ארוחה משפחתית – ערך עליון

42% ציינו כי הם מתכנסים לארוחה משפחתית משותפת פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע, 25% ציינו כי הם מתכנסים פעם בשבוע לארוחה משפחתית משותפת, 15% מתכנסים מידי יום, 14% 4-5 פעמים בשבוע ו-4% אינם חולקים ארוחה משפחתית כלל.

לימור מיכלין, מנהלת מותג קוקי מסרה: "תוצאות הסקר הפתיעו אותנו. ברוב המסעדות יש שפים גברים, בתכניות הטלוויזיה מככבים שפים גברים, ואך טבעי שזה ישנה את מפת הכוחות. תמונת המצב כפי שעולה מהסקר מתאימה לעידן בו נשים היו עקרות בית. כך או כך, ב'קוקי' ממשיכים לפתח מוצרים שיקלו על מלאכת הבישול והאפייה במטבח. לנשים ולגברים".

הסקר נערך  לרגל השקת הסדרה החדשה של המותג קוקי, המתרחב בקטגוריית עזרי הבישול והאפייה ומשיק חדשנות במטבח עם ארבעה מוצרים חדשים: רדיד אלומיניום מצופה בנייר אפייה, נייר אפייה עגול בשני גדלים, כיסוי ניילון עם גומי בגדלים שונים ותבנית אלומיניום משולבת עם נייר אפייה.

כתבות ומתכונים העשויים לעניין את גולשי נתניה אונליין: 

התערוכה הכי שווה בנתניה: 50 גוונים של צהוב

עוגיות אמסטרדם – המתכון לעוגיות ששיגעו את העולם

 

6 תגובות

  1. אלוף הלוואי עלי גבר כזה בבית . ממש השראה ! והמתכונים שלך מדהימים מנסיון . תודה

  2. אין מילים לתאר כמה מוכשר אסתטי ויוצר נפלא שאתה סער היקר פשוט אלוף??

  3. מבשל ואופה מדהים!! הכל אסתטי ומפתה לחיך!!! מאמצת אותו בשמחה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן