סלמון ברוטב לימון וצלפים

סלמון ברוטב לימון וצלפים משלב את כל מה שטוב בחמצמצות המעודנת של מיץ הלימונים המבושלים ביין לבן. להדגשת הטעמים, הצלפים בהחלט עושים את העבודה

3
854
דג סלמון ברוטב לימון וצלפים על מצע תרד. צילום fotolia

אז למה דווקא סלמון ברוטב לימון וצלפים? השבוע, כשצעדתי ברחובות מרכז העיר נתניה, עצרו אותי שתיים וביקשו שאמשיך בקו המתכונים הבריאים. הן סיפרו לי, שבני המשפחה שלהן מתים על דג סלמון. אממה, קשה להן להפתיע את בני המשפחה בטעמים שונים של הדג. אז הוצאתי את מחברת המתכונים האישית שלי (אין שף שלא מחזיק במחברת כזו), עלעלתי וחשבתי. ניסיתי על בני המשפחה הפרטית שלי ויצא מתכון מהסוג שכל בני המשפחה יעודדו אתכם להירשם למאסטר שף. אז שימו עליכם את הסינרים, כנסו למטבח ובואו נהיה שפים – כי בתכל'ס כל נתניה היא מאסטר שף אחד גדול.

סלמון ברוטב לימון וצלפים

מצרכים:

קילוגרם סלמון (רצוי טרי)
כף מלח גס
כף פלפל שחור גרוס
כפית טימין יבש (הכי ישראלי בעיני)
3 כפות שמן זית

לרוטב:

תרסיס שמן
2 לימונים טריים סחוטים
חצי כוס יין לבן
2 גמבות (אדום צהוב) חתוכים לקוביות קטנות
כף מרק עוף (הדרך הקלה, למרות שאין תחליף לציר עוף)
שמינית כפית כורכום
רבע כוס מים מהולה בכף שטוחה של קורנפלור

צלפים (בהחלט טעם נרכש)

אופן ההכנה: 
נחמם את התנור מראש ל170 מעלות. נניח את הדג בתבנית. נתבל את הדג בתבלינים ונעסה את הדג באמצעות שמן הזית נכסה בנייר כסף ונכניס לעשרים דקות לתנור.
בזמן שהדג בתנור, ניקח סיר קטן, נרסס מעט שמן ונטגן את הגמבות. דקה אחרי נוסיף כף צלפים, נערבב ואז נוסיף את היין ואת הלימון הסחוט. נביא לרתיחה, נערבב, ננמיך האש ונוסיף את הקורנפלור לצורכי הסמכה. נרתיח שוב ונסגור.

טיפים להגשה: את הדג נגיש על עלי תרד שבושלו. את הרוטב (יש כאלה שמעבירים במסננת) נמזוג מעל הדג. לחובבי המראה הצרוב, ניתן להניח את הדג על מחבת פסים מברזל יצוק ולוהט במיוחד, כדקה לפני הכנסתו לתנור – רק לצורכי פסי צריבה.

מתכונים נוספים העשויים לעניין אתכם: 

סטייק סלמון ברוטב פסטו ונגיעות טריאקי

מתכון סושי מטוגן עם סלמון ושמנת

דג אפוי ברוטב פטריות

רגע לפני שאתם מתחילים לבשל, אתם מוזמנים להתייעץ איתי בטלפון הנייד שלי: 052-5771570, להתרשם מהמתכונים שפרסמתי כאן, בפורטל נתניה און ליין – ksn וכמובן לכתוב ולהגיב. אני לרשותכם, בתיאבון.

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן