סוכן סמוי חשף עשרות יבואני קוקאין לישראל

0
252
צילום fotolia

ביום שני בשעות הבוקר, עם הפיכת החקירה לגלויה, הותר לפרסום, כי סוכן חשאי שהפעילה משטרת ישראל במשך למעלה משנה, חשף שורה של יבואני קוקאין מדרום אמריקה לישראל ולאירופה. ביום שני לפנות בוקר נעצרו למעלה מ-30 חשודים ברחבי הארץ ומנתניה, בהם עורך דין החשוד בניסיון יבוא חמישה ק"ג קוקאין לישראל.

מהמשטרה נמסר, כי מבצע 5000 – מבצע הפעלת סוכן חשאי של משטרת ישראל בקרב עשרות חשודים העוסקים, על פי החשד, ביבוא בקוקאין בהיקפים גדולים לישראל ואירופה, הגיע בבוקר יום שני לשיאו במבצע מעצרים ארצי של עשרות חשודים, לרבות עורך דין החשוד בניסיון יבוא של חמישה קילוגרם קוקאין מדרום אמריקה לישראל דרך ירדן.

במהלך הפעלת הסוכן, עבריין לשעבר המהווה בר סמכא בעולם יבוא הסמים ומוכר היטב בקרב העוסקים בתחום, על ידי שוטרי מערך המודיעין של משטרת ישראל, נשלח הסוכן למשימות רכישת קוקאין בכמויות גדולות ובהיקף של עשרות אלפי שקלים וכן משימות העברת כספים ליבואני סמים שיצאו לבצע רכישת קוקאין גדולה בפרו.

פעילות הסוכן חשפה שורה של חשודים מהרובד המשפיע בתחום הסמים בארץ שתכננו, כל אחד בנפרד, לייבא לישראל קוקאין במשקל כולל 60 קילוגרם קוקאין שהיו אמורים להגיע ארצה כשהם מוסלקים בפחי צבע.

במהלך אחת העסקאות, יצאו שני שוטרים ממערך המודיעין של משטרת ישראל במסווה של סוחרי סמים לפגישה בבית מלון בבוגוטה שבקולומביה, שם ביצעו עסקה מפוקחת לרכישת 6.5 קילוגרם קוקאין, בתיווך של חשוד ישראלי היושב בדרום אמריקה.

בנוסף, במהלך ההפעלה נאספו ראיות, לכאורה, נגד יבואני סמים שתכננו להחדיר לישראל משלוחי קוקאין גדולים במכולות, דרך הדואר, דרך מדינות שכנות (מצרים, ירדן וקפריסין), דרך מדינות 'טרנזיט' (ספרד ,לטביה) ובשיטות הסלקה מגוונות. בין שיטות ההסלקה- מזוודות עם דפנות כפולות וחומרי הטעייה לכלבי הרחה, קוקאין יצוק בתבנית של קופסת תכשיטים, סם מעורבב בפחיות צבע ומזון לציפורים.

לפנות בוקר של יום שני, זמן קצר לפני היציאה לגל המעצרים המרכזי, העניק מפקד המחוז, ניצב מוטי כהן, תעודות הערכה לשוטרי מחלק האיסוף ולמפעילי הסוכן. החשודים יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון. תיק החקירה לווה מימיו הראשונים על ידי פרקליטות מחוז דרום.

מחירון הקוקאין נחשף

במהלך החקירה ופעילות הסוכן הסמוי, נחשף מחירון הקוקאין העדכני בשוק הישראלי:
קילוגרם קוקאין בקולומביה/פרו- 2500-3000 דולר
מחיר הסלקת קוקאין והכנתו למשלוח- 1000 דולר לקילוגרם
קילוגרם קוקאין בישראל-400-500 אלף שקלים
גרם קוקאין טהור (לפני ערבוב עם אבקות המגדילות נפח) 460-480 שקלים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן