נתקעו במולדובה ללא אשרת עלייה בגלל חופשת לידה

0
87
צילום פוטוליה

בגלל בירוקרטיה מסורבלת לא קיבלו בני זוג יהודים ושלושת ילדיהם אשרת עליה לארץ במולדובה, כשהם במצב כספי רעוע ביותר. הסיבה לאי קבלת אשרה: הקונסולית יצאה לחופשת לידה ולא היה מי שיטפל בהוצאת הדרכונים. בעקבות התערבות פרקליטם, עו"ד יצחק אבישר וצמרת משרד החוץ, טופלה הבעיה וכעת הם בדרכם לישראל.

לפני כחמש שנים עזבו בני הזוג את הארץ יחד עם בתם היחידה, על מנת לנסות את מזלם במולדובה, שכן לבן הזוג אזרחות מולדובית. במהלך השנים נולדו לבני הזוג עוד שני ילדים. אולם, מזלם לא שפר עליהם והם מצאו עצמם במצב כלכלי רעוע מאד ואף הגיעו לפת לחם. בצר להם החליטו לחזור לארץ ופנו לקונסוליה במולדובה על מנת להוציא דרכונים. להפתעתם התברר, כי השגרירה נמצאת בחופשת לידה ואין מי שיטפל בהוצאת הדרכונים. נאמר להם שעליהם לנסוע לשגרירות בקייב או במוסקבה. אולם, בת הזוג לא יכולה הייתה לצאת ממולדובה, שכן היא שהתה שם באופן לא חוקי. במידה והייתה יוצאת ממולדובה, לא היו מאפשרים לה לחזור לילדיה.

לפני כחודש וחצי כאשר כלו כל הקיצין והמשפחה הגיעה לפת רעב. פנו בני משפחתן בארץ לעו"ד יצחק אבישר בבקשה לעזרה. עו"ד אבישר פנה מיד למשרד הפנים בירושלים, לקונסוליה במולדובה ולשר החוץ, אביגדור ליברמן. בפנייתו ביקש אבישר שייעשה הכל על מנת לעזור לבני המשפחה. בתום עשרה ימים של לחץ, נשלח במיוחד קונסול ממוסקבה למולדובה על מנת לטפל בהוצאת הדרכונים. כעת, המשפחה בדרכה לישראל.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן