נתניה: שני אחים חשודים בהעלמת מיליוני שקלים

0
89

שני אחים מנתניה, שכיר מפתח תקווה ואברך מירושלים המקבל מלגה חודשית בסך 2,500 שקלים, נעצרו בחשד שהעלימו הכנסות של מיליוני שקלים ששילמו להם שוכרי הדירות שבבעלותם.

על פי החשד אח אחד העלים הכנסות בהיקף של כ-2,700,000 שקלים ואילו האח השני השמיט הכנסות בסך של כ-1,600,000 ש"ח.

בשנה האחרונה, כחלק מפעילות מחלקת המודיעין במס הכנסה להרחיב את רשת הנישומים, נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על הכנסות בישראל. מכתבים אלו נשלחו לאנשים, שאין להם תיקים ברשות המסים אולם, בהתאם להצלבות מידע וסימנים מחשידים אחרים שבוצעו, עולה, כי על פניו אמור להיות להם תיק ברשות.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם, כי בפרשה נעצרו עד כה תושב חוץ, שהעלים לפי החשד בעשור האחרון הכנסות בסך כ-1.5 מיליון ש"ח שקיבל תמורת השכרת ארבע דירות שבבעלותו, בני זוג שכירים מיהוד, החשודים כי העלימו הכנסות משכר 15 דירות שבבעלותם בסך כ-3 מיליון שקלים ותושב רעננה, שאין לו כל הכנסה מדווחת וחשוד, כי העלים הכנסות שכר דירה בסך כ-1.5 מיליון שקלים.

כחלק מפעולות אכיפת הדיווח נחקרו בשלב הראשון עשרות אזרחים מכל רחבי הארץ, שקיבלו את דרישות הדיווח ולא הגישו דוחות, ביניהם גם בני המשפחה מנתניה.

החקירה נגד האחים מנוהלת במשרד חקירות מס הכנסה מרכז. מהחקירה בעניינם עולה, כי האחד (56) הוא בעלים של מכולת והשני (59), שכיר במכולת. עוד עלה בחקירה, כי ברשותם דירות בנתניה, אותן השכירו מבלי שפתחו תיק ברשות המסים מבלי שדיווחו על ההכנסות.

מחקירתו של אחד האחים עלה, כי בבעלותו 12 דירות, שבע מהן רשומות על שמו וחמש מהן רשומות על שם בנו. רק אחת משמשת אותם למגורים. האח הודה כי בשנים 2005 – 2014 לא דיווח על ההכנסות בסך 2.7 מיליון שקלים, שקיבל מהשכרת דירותיו בנתניה ובכפר יונה. אחיו, הודה אף הוא כי בשנים 2005 – 2015 היו בבעלותו שש דירות בנתניה, אותן השכיר ובגינן שולם לו שכר דירה בסך כ-1.6 מיליון שקלים, אולם בדוחות שהגיש למס הכנסה דיווח, כי גובה השכירות נמוך מרף הפטור ממס.

מרשות המיסים נמסר, כי במסגרת מבצעי האכיפה צפויים מעצרים נוספים של חשודים בהעלמת הכנסות, השמטת הכנסות וסרבני הגשת דיווח.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן