נתניה: שבעה מכל 10 ילדים מסתכנים במעבר חצייה בגלל הנייד

3
198
צילום אילוסטרציה fotolia

רוב גדול של הורים (70%) מאזור השרון מודה: הילדים שלנו מתעסקים בטלפון הסלולרי בזמן חצית הכביש. נתונים אלה עולים מסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר 'מאגר מוחות'.

המחקר, כך נמסר, נועד לבחון את שיעור הילדים המשתמשים בטלפונים סלולריים בעת שהם חוצים כביש. מהסקר עולה כי 50% מההורים מהשרון (בכלל זה העיר נתניה) מודים שהילדים שלהם עסוקים בטלפון הסלולרי בעת חצית כביש לעתים קרובות.

תוצאות הסקר באזור השרון מצביעות על נתונים מדאיגים. הנתונים מדאיגים, כיוון שהוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי שהוא נמוך הרבה יותר.

70% מהנשאלים העריכו כי מדי פעם הילד שלהם חוצה את הכביש תוך התעסקות בנייד. 50% מההורים מעריכים כי מדובר במעשה שקורה לעיתים קרובות.

43% מתושבי אזור השרון (ובכלל זה נתניה) מודים כי לא שוחחו עם ילדם על הסכנות בהתעסקות בטלפון הנייד בעת חציית כביש. 69% מהנשאלים טוענים שראו בשנה האחרונה ילדים חוצים את הכביש עם הטלפון הנייד לעיתים קרובות וקרובות מאוד.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר בתגובה לתוצאות הסקר, כי "הילדים שלנו הם הדבר הכי יקר לנו ואנחנו חייבים לשמור על החיים שלהם. לילדים שחוצים כביש לבד כבר יש היום טלפונים סלולריים והפיתוי לעשות בהם שימוש הוא גדול. חציית כביש היא פעולה שדורשת ערנות ותשומת לב גדולה יותר מאשר הליכה על גבי המדרכה, צריך לתכנן את החציה ולהיות מרוכז. לצערנו ישנם מעברי חציה רבים ללא פסי האטה שמסכנים את חייהם של הולכי הרגל. כדי לצמצם את הסכנה של הילדים להיפגע בעת חצית הכביש המדינה חייבת להגביר את המודעות לסכנה של שימוש בטלפון הסלולרי בזמן חציית כביש באותן מדיות שבהן נמצאים הילדים".

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה אונליין:

משרד התחבורה יוסיף נתיבים מהירים בכביש החוף לאורך נתניה

טראפלס טחינה ושקדים – מתכון אנרגטי ללא גלוטן

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן