נתניה (שוב) מובילה ארצית: שיאנית קליטת עלייה

2
362
יחידת הסיוע לליווי וטיפול בעולים דוברי צרפתית. צילום ארכיון באדיבות עיריית נתניה

נתניה: שיאנית קליטת עלייה גם השנה – כך עולה מנתוני משרד הקליטה.

העיר נתניה התברכה לאורך השנים בעליה משמעותית ממדינות רבות. רק השנה עלו לעיר נתניה 4,175 עולים – מספר העולים הגבוה ביותר מכל הארץ נכון לשנת 2019 – העיר נתניה אף נחשבת במהלך ארבעת העשורים האחרונים כעיר מובילה בקליטת עולים – גם בעליות הגדולות. מנגד, העליות הגדולות – מעבר להיבט הציוני – גררו את העיר ואת הכפלת ושילוש תושביה בתקופות מסוימות, להוצאות כלכליות רבות במימון השירותים הנלווים. לא אחת נשמעה ביקורת מצד ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, כלפי ממשלת ישראל על הסיוע החסר מצד המדינה בהיבטים שונים בקליטת עלייה, בהם בירוקרטיה המעכבת פיתוח מקומות עבודה, מחסור בשטחים, אי חלוקת משאבים בצורה נכונה, אי הכרה בנתניה כעיר קולטת עלייה ועוד.

בערב ייחודי יוזמת עיריית נתניה ומשרד הקליטה, בסימן אחדות העליות הגדולות עם מופע פולקלור של זמר ומחול בהשתתפות אמנים עולים מוכשרים תושבי נתניה מעליות רוסיה, צרפת, אוקראינה, קווקז, ארגנטינה, ברזיל, מולדובה, אתיופיה וארצות דוברות אנגלית.

הערב המיוחד התקיים במעמד חבר מועצת העיר, אבי סלמה, הממונה על תיק הקליטה, חי אסולין מנהל משרד הקליטה – מרחב נתניה והשרון ומנהל אגף הקליטה, ג'ורג' דובין.

"נתניה קולטת עליה עשרות שנים, והשנה שברנו את שיא העלייה הארצי, אנו ממוקמים במקום הראשון בארץ ב-קליטת עלייה מכל התפוצות", אמר בגאווה סלמה. "קליטת עליה היא אחד מעמודי התווך של הציונות ואנו מקיימים זאת. העיר נתניה, מראשיתה, קלטה עליות רבות צד שמירת המסורת, המורשת והתרבות של כל עלייה".

נתניה לא רק שיאנית קליטת עלייה, אלא גם הפכה לעיר המועדפת על עולי ארצות שונות. השנה, כאמור, עלו לנתניה 4,175 עולים ממדינות שונות: מרוסיה עלו 2398 עולים, מצרפת 560 עולים, מארה"ב  272 עולים, מאוקראינה 409 עולים, מבריטניה 67 עולים, מבלרוס 64 עולים, מדרום אפריקה 25 עולים, מקנדה 39 עולים, ומגרמניה 41 עולים.

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה אונליין: 

נתניה: לוריאל משלשת את שעות ההתנדבות המשולמות לעובדיה

עיריית נתניה פועלת להכפלת שטחי התעסוקה ומקומות עבודה

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן