נתניה נגד גזענות: עשרות השתתפו בסדנה למלחמה בגזענות

עשרות השתתפו בסדנה מקיפה למלחמה בגזענות; הסדנה, אותה העבירו נציגי עמותת "ישראלים נגד גזענות", הינה חלק ממיזם אותו מובילה העיר נתניה. 

0
262
נתניה נגד גזענות - ישראלים נגד גזענות
עיריית נתניה מובילה ארצית בתכנית נגד גזענות. צילום ארכיון

עשרות השתתפו בסדנה מקיפה למלחמה בגזענות; הסדנה, אותה העבירו נציגי עמותת "ישראלים נגד גזענות", הינה חלק ממיזם אותו מובילה העיר נתניה.

הסדנה התקיימה במועדון "הגג"- בית הצעירים בנתניה והועברה בשיתוף עם העמותה "ישראלים נגד גזענות" בהנחייתה של מנכ"לית העמותה רונית הד.

משתתפי הסדנה, בהם גורמי מקצוע במערך החינוך הבלתי-פורמאלי וכן מערך החינוך הפורמאלי, דנו בשאלה מהי גזענות ומהי גזענות ממסדית. איך היא באה לידי ביטוי בתצורותיה השונות בחברה.

בתוך כך לקחו המשתתפים חלק אקטיבי במגוון הפעילויות והדיונים ואף העלו פתרונות ממשיים וישימים למלחמה בתופעה.

כך למשל, אחד הרעיונות שאומצו הוא יצירת תכנית רב-שנתית לעיסוק בתופעה. תכנית שתכלול שפה אחידה לכלל מחלקות עיריית נתניה, תוך גיבוש כללים מחייבים בנושא.

עיריית נתניה פועלת גם היום בנושא באופן משמעותי. העמותה בחרה בנתניה לשמש עיר דגל ומודל לפרויקט החדשניאשר תוצריו יוצגו בפני נשיא המדינה.

ישראל גזענית יותר ונוטה לקבל את האחר והשונה פחות

מ"מ ראה"ע, עו"ד שירי חגואל סיידון, המרכזת את התחום ומובילה אותו, מסרה למערכת נתניה און ליין, כי השיח בישראל מחייב נקיטת פעולות.

"הרעיון לקיום הסדנה עלה מתוך הבנה ברורה למצב הקיים. בעידן הנוכחי אין מקום לסובלנות כלפי גזענות או הדרה של אוכלוסיה כזאת או אחרת על פי צבע, מין, מוצא גיאוגרפי או כל נתון פיסי אחר".

"הצורך הבהול בכך התחדד לי, בעיקר לאחר האירועים האחרונים. ביניהם, דברי שר החינוך פרץ בהקשר לקהילה הלה"טבית. מנגד, דבריו של הרב יוסף יצחק באשר לאוכלוסיית הישראלים מברית המועצות".

את הסדנה פתחה חגואל במילותיו של נלסון מנדלה. "איש אינו נולד כשהוא שונא אדם אחר בגלל צבע עורו. אנשים לומדים לשנוא. אם הם לומדים לשנוא, ניתן ללמדם גם לאהוב. האהבה היא טבעית יותר ללב האדם".

בסדנה נטלו חלק: ישראל זיו – אלוף במיל' ומייסד עמותת "ישראלים נגד גזענות". יחד איתו רון כתרי – תא"ל במיל', לשעבר מנהל התיכון הריאלי בחיפה.

חברי המועצה ציפי קפל, אמייה טגה ועקיבא יצחקי ייצגו את מועצת העיר. את עיריית נתניה ייצגו ראש מינהל הרווחה והשירותים החברתיים בעירייה, רות גור, מנהלת אגף החינוך היסודי, וחט"צ, נורית גבאי, מנהלת אגף נוער וצעירים, מאריטו קבאדה.

את מערך החינוך הבלתי פורמאלי ייצגו נציגי המרכזים הקהילתיים. בהם, מנכ"לית מרכז קהילתי, מזרח נתניה, סמדר דרומי ומנכ"לית רשת מתנ"סים דרום העיר, ליאת אריה. איתם היו מנהלי המתנ"סים: אלירן מויאל, טל בן דוד, לירז ישעיהו, שגיא אבודרם ומוטי דוק.

 

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן