נתניה: מקהלת ניצן מככבת בעולם

0
253
מקהלת ניצן-סיבוב הופעות מוצלח בגרמניה. צילום אדוינה שיליאן

בתחילת השבוע חזרו חברי ההרכב הקאמרי של מקהלת "ניצן", המנצחת ויטה גורביץ' והפסנתרנית מרינה קליוזנר ממסע הופעות מוצלח בגרמניה. ההרכב הופיע בשמונה הופעות גדולות של למעלה מאלף איש. בין האורחים היו, אורח הכבוד, ראש עיריית דורטמונד ומקהלת נערות מ"אקדמיה למקהלות" בדורטמונד – היחידה מסוגה באירופה.

ההרכב הקאמרי "ניצן" מורכב מבוגרי המקהלה הייצוגית של הקונסרבטוריון העירוני נתניה, חיילים וסטודנטים למוסיקה, אשר ממשיכים ללמוד פיתוח קול בקונסרבטוריון העירוני. ההרכב הוזמן ע"י גורמים רשמיים בערים התאומות של נתניה, דורטמונד וגיסן שבגרמניה אשר שיתוף הפעולה בינן לבין הקונסרבטוריון העירוני, בניהולו של מר מוטי מירון, הוא דוגמת מופת לשיתוף פעולה בין ערים תאומות.

אחת ההופעות המרגשות היתה הופעה בבית החולים מרכזי בעיר דורטמונד אשר שודרה לכל 1000 חדרי בית החולים. הופעה נוספת התקיימה בבית הכנסת בדורטמונד, במהלכה ביצע ההרכב שיר בא-קפלה לאחר התפילה בשבת בבוקר. בהופעה זו לא נשארה עין אחת יבשה גם מצד הקהל וגם מצד חברי ההרכב שזכו לחוויה גדולה ומשמעותית.

ההופעה השלישית והמרכזית התקיימה באולם הקונגרסים של גיסן בפני 1,200 איש עם תזמורת של 80 נגנים ומקהלה גרמנית נוספת. מעיריית נתניה נמסר, כי זוהי הפעם השנייה שההרכב הקאמרי מופיע באולם הקונגרסים בגיסן. בקהל בין השאר נכח ראש ממשלת מדינת הסן פולקר בופייה, אשר בירך את המקהלה ואמר מילים חמות וברכות למדינת ישראל.

העיתונות המקומית הרעיפה שבחים על ההרכב הקאמרי "ניצן" על תרבות השירה ורמתו המקצועית. בין השאר נכתב: "הקונצרט החגיגי נצבע בצבע כתום שמשך עין ואוזן. ההרכב הקאמרי של מקהלת "ניצן", אשר הגיע מעיר התאומה- נתניה שבישראל, הופיע בהופעה מרשימה ובלתי נשכחת בביצוע קטע מאופרה "לה טרויאטה" עם הסולנים המעולים- שני אושרי ואיתן טוגנדהפט וכמו כן ביצירות המשותפות עם התזמורת. הקהל באולם מחא כפיים דקות ארוכות בסיום היצירה ולא נתן להרכב הישראלי לרדת מהבמה!" – מתוך עיתון "גיסנר אלגמיינדה".

ויטה גורביץ', המנצחת והמנהלת האומנותית של מקהלת "ניצן" מסרה, כי "זוהי זכות גדולה עבורי להיות המייסדת והמנהלת האומנותית של מקהלת "ניצן". זהו הסיור השלישי שלנו לגרמניה. הוא היה מאוד מאוד מוצלח ומספק. העבודה הקשה, החזרות, הדאגה האין סופית לכל זמר וזמרת במקהלה גם בארץ וגם כמובן בחו"ל, כשהיינו רחוקים מהבית, ויותר מתמיד הזמרים חיפשו אוזן קשבת ותמיכה, לא רק על הבמה – כל זה יחד מבחינתי מסתכם בלהיות המנצחת של "ניצן", בהרכביה השונים. בחזרתנו ארצה מסיבוב ההופעות בגרמניה, נמשיך להופיע ולחדש לקהל המאזינים וכן מחכה לנו שנה מלאת עשייה".

שושנה (צ'וצ'י) זילברברג, חברת מועצת העיר הממונה על התרבות והאירועים, הוסיפה: "מקהלת "ניצן" וההרכב הקאמרי "ניצן" מביאים הרבה כבוד וגאווה לקונסרבטוריון העירוני, להיכל התרבות ולעיר כולה. המקהלה היא שגרירת תרבות מופלאה שבאמצעות הקונצרטים המושקעים והאיכותיים, מציגה פעם אחר פעם את העשייה התרבותית הענפה בנתניה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן