נתניה: מפעל הפיס יעניק מלגות במיליון שקל

0
110
טקס הענקת מלגות של מפעל הפיס, תמונת ארכיון. צילום יח"צ

במסגרת מיזם בו פועל מפעל הפיס לקידום ההשכלה הגבוהה בישראל ולקידום המעורבות החברתית של סטודנטים בישראל, יוענקו בשנת הלימודים הבאה 100 מלגות לסטודנטים מנתניה, הלומדים לתואר אקדמי במוסד המוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

שוויה של כל מלגה יעמוד על 10 אלף שקל. מחצית סכום המלגה – 5000 שקל תנתן לסטודנטים והמחצית השנייה תנתן ע"י מפעל הפיס. סך תקציב המלגות שיחולקו בנתניה עומד של מיליון שקל.

ממפעל הפיס נמסר, כי 125 רשויות הגישו בקשה למלגות לשנת הלימודים תשע"ח (שנה"ל 2018-2017) בסכום של למעלה מ – 50 מיליון שקל – סה"כ 100 מיליון שקל.

בנוסף נמסר, כי למרות שהסכום עלה מהמתוכנן הוחלט, כי כל רשות שהגישה בקשה, תשולב במיזם בהיקף אותו ביקשה. המשמעות היא כי 10,560 מלגות יוענקו בשנת הלימודים תשע"ח לעומת 7,440 מלגות שחולקו בתשע"ז, מדובר בעליה של 41.9%. סך המלגות שיחולקו בתשע"ח עומד על 103 מיליון שקל לעומת 75 מיליון שקל שחולקו בתשע"ז, מדובר בעליה של 37.3%.

כחלק ממדיניות הפיס, ההסטודנטים שיקבלו את המלגות מתחייבים להשתלב בפעילות חברתית וקהילתית בהיקף של למעלה מ – 100 שעות בשנה.

יו"ר מפעל הפיס (אלוף במיל') עוזי דיין, בהתייחסו לנתונים מסר: "אני מבקש להדגיש כי הסטודנטים מקבלי המלגות הם ההשקעה הכי מוצלחת של מפעל הפיס והרשויות בחברה הישראלית. ההשכלה היא ההזדמנות השווה בחיים והסטודנטים תורמים לקהילה כבר בזמן לימודיהם ומהווים כוח משימה חברתי של הרשות המקומית".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן