נתניה: מערכת החינוך תושבת אם לא יבוטל הקיצוץ

0
94

סערה בקרב נציגי ועדי ההורים בנתניה – זאת בעקבות החלטת משרד החינוך \ לקצץ קיצוץ רוחבי בתחומי המנהלה בבתי הספר בארץ. במערכת החינוך בנתניה, כך נודע למערכת נתניה און ליין, מדובר בקיצוץ של עשרות אלפי שקלים בשנה לכל בית ספר. בבית ספר תשרי על-פי משרד החינוך יקוצצו 53 אלף שקלים, בבית ספר רבין  44 אלף שקלים, בדבורה עומר כ-30 אלף שקלים, בביאליק כ-30 אלף שקלים, ברועי קליין למעלה מ-70 אלף שקלים, בטשרניחובסקי כ-31 אלף שקלים, בש"י עגנון כ-32 אלף שקלים ובשמרית אור כ-68 אלף שקלים. הקיצוץ יעשה בכל בתי הספר בסגל האדמיניסטרטיבי. בין השאר יקוצצו מזכירות ועובדי ניקיון.

בעוד שבמרכז השלטון המקומי יצאו למאבק נגד הקיצוץ והודיעו לאוצר, כי ללא ביטול הקיצוץ בחינוך לא ייחתם הסכם שכר, הוחלט בוועד ההורים העירוני בנתניה לקחת את המאבק צעד אחד קדימה ולאיים בהשבתה.

חברי ועד ההורים העירוני בנתניה, בראשות סמדר סגל, פנו ביום חמישי, בשעות הערב, למנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, בדרישה לבטל את ההחלטה. בפנייתם כתבו: "בימים אלה התקבלו במשרדי הנהלות בתי הספר בנתניה הודעות המצביעות על שינוי במפתח התקציב – בגינו יגרם קיצוץ ניכר בתקציב במסגרת סל ניהול עצמי בנתניה לשנת 2016. אנו רואים בכך הפרה חמורה של תנאיהם הבסיסים של ילדנו, אין בכוונת ההורים בעיר נתניה, לקבל את רוע הגזרה. ילדנו אינם הפקר". עוד כתבו חברי ועד ההורים: "אנו שוקלים בכובד ראש את צעדינו, אך לא נשקוט עד להסרת האיום, גם אם נצטרך להשבית את מערכת החינוך לאלתר".

מנהלי בתי הספר נותרו חסרי אונים נוכח גזרת הקיצוצים. אחד המנהלים סיפר לנתניה און ליין, כי "אין בבית הספר רזרבות כספיות. בבדיקת הכנסות מול הוצאות לניקיון בשנה שעברה היה איזון. כל קיצוץ יבוא על חשבון מעט הכסף שיש לנו לטובת הקיום היום-יומי וגם לטובת פיתוח, כגון מרכזי למידה, עיצוב סביבה לימודית ועוד" הדגיש.

גורם אחר בחינוך הוסיף ותיאר את הפגיעה, אם אכן יבוצע הקיצוץ: "אולי ההורים גם יבואו לנקות את בתי הספר? בית הספר שלנו חדש, אבל מטונף, כי נעשו בו המון ליקויים הנדסיים, אז מה זה אומר? שיהיה עוד יותר מטונף?". "יכריחו אותנו להביא ביקורת של משרד הבריאות כדי שיגידו שיש סכנה בריאותית ואז יבטלו את הקיצוץ? השירותים הרי יפגעו ראשונים" הוסיף הגורם.

גורם נוסף סיפר: "אני יכול לומר, כי בתקציב של היום אנחנו לא מסתפקים, אז איך בית ספר ישן יכול לחיות מהקצבה של 45 אחוזים?".

יו"ר ועד ההורים העירוני, סמדר סגל, אישרה לנתניה און ליין את פרטי המכתב שנשלח והוסיפה: "די לקיצוץ בחינוך. זה פוגע בילדים שלנו. לא נעמוד מהצד ונשתוק. גם לפני הקיצוץ יש לנו קושי לשמור על בתי הספר.הקיצוץ גורם לפגיעה בכל תחומי בית הספר. במקום שנתעסק בחינוך אנחנו כל היום מתעסקים בקיום. אולי ההורים יבואו גם לנקות את בתי הספר? אפשר להוציא פרויקט נקה וטהר כמו שהורים עושים נשק וסע… פשוט להוריד אחריות ולעזור להם לחסוך. לא עוד! תחזירו את התקציב ומהר".

יו"ר ועד ההורים העירוני סמדר סגל
יו"ר ועד ההורים העירוני סמדר סגל

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן