נתניה: חוצים את הכביש שלא כחוק

0
76
סקר עמותת אור ירוק
חוצים את הכביש שלא כחוק. צילום באדיבות "אור ירוק"

לאחרונה, ערכו חברי קבוצות נוער, אור ירוק לכבוד שניאור חשין, בנתניה תצפית במטרה לאמוד את דפוסי חצית הכביש בעיר.

במהלך התצפיות התברר, כי כ-51% מהולכי הרגל שנצפו חצו את הכביש שלא במעבר חציה או חצו באור אדום. במסגרת התצפיות נספרו 180 הולכי רגל שחצו את הכבישים בנתניה. 46 מהם חצו במעבר חצייה באור אדם ו-46 אחוזים חצו את הכבישים שלא במעבר חצייה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק בשנת 2015 נהרגו 114 הולכי רגל. מנתוני העמותה עולה כי אחד מכל שלושה הרוגים הוא הולך רגל, נתון שמציב את ישראל כאחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל מקרב המדינות המתקדמות. הנזק הכלכלי בכל שנה בתאונות של הולכי רגל נאמד ב-2.4 מיליארד שקלים.

מניתוח של אור ירוק את נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי כ-20% מכלל הולכי הרגל שנפגעו בעת שחצו את הכביש בשנת 2015 (עד חודש נובמבר), לא חצו במעבר חציה.

מעמותת אור ירוק נמסר, כי "חציית כביש שלא במעבר חציה או באור אדום מסכנת את הולך הרגל וגם את נהג הרכב. במפגש בין הולך הגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד. על משטרת ישראל להגביר את האכיפה כנגד הולכי רגל שחוצים שלא במעבר חציה ובאור אדום, כדי ליצור הרתעה. במקביל הרשויות המקומיות חייבות לוודא כי ישנם מספיק מעברי חציה במרחק קצר בכביש, כדי שהולכי הרגל לא יאלצו לחצות שלא במעבר חציה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן