נתניה: הצלחה לקמפיין לצמצום השלכת מגבונים לאסלה

0
90
מיזם משתחררים מהסתימות. צילום באדיבות מי נתניה
מיזם משתחררים מהסתימות. צילום באדיבות מי נתניה

חודשיים מפתיחת קמפיין המגבונים לצמצום השלכת מגבונים לאסלה; ירידה במספר הקריאות לפתיחת סתימות; עלות הטיפול בנזקי המגבונים בכל שנה מוערך בסכום של כ-12 מלש"ח

מאת אופירה חסיד

אלפי ילדי העיר בגני הילדים צורפו לפעילות החינוכית בה ילמדו שבנתניה זורקים מגבונים רק לפח – את הפרטים אישר לנתניה און ליין תאגיד המים והביוב, מי נתניה, זאת במסגרת פרויקט "משתחררים מהסתימות" שהחל רשמית לפני כחודשיים. מנתונים גולמיים שהגיעו לידי העיתון עולה, כי במהלך החודשים מאז החל הפרויקט, חלה ירידה של כ-10% במספר הקריאות לפתיחת סתימות ביוב שנגרמו בשל מגבונים לחים.

מיזם משתחררים מהסתימות. צילום באדיבות מי נתניה
מיזם משתחררים מהסתימות. צילום באדיבות מי נתניה

תופעת השלכת המטליות הלחות – מגבונים, לפתח האסלה, הולכת וגוברת בכל הארץ. המגבונים גורמים לנזקים ובלאי במערכות הביוב, המחייבים את הרשויות והתאגידים להשקיע כספי ציבור בפינוי שלהם ובתיקון הציוד. במקרה היותר גרוע, הנזקים עלולים לגרום להשבתת הציוד ולהיווצרות סתימות, שיביאו לגלישת שפכים אל הכבישים ומשם למערכות הניקוז. בנוסף, תושבים רבים נדרשים להוציא כספים רבים על תיקון הצנרת הביתית בה נגרמים סתימות על ידי מטליות לחות שנזרקו לאסלה. על פי הערכת אנשי מקצוע מומחים בתחום, עלות הטיפול בנזקים הנגרמים על ידי מגבונים מוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה.

מניסיון העבר עולה, כי הדרכות לילדים בשילוב פעילויות חווייתיות מהוות את אחת השיטות היעילות יותר לשינויי הרגלי צריכה בבתים – כך היה בעבר בהדרכות על חשיבות חגורת הבטיחות בספסלים אחוריים ברכב, צמצום השימוש בשקיות ניילון לא מתכלות לאוכל ועוד. בסבב ההדרכות הנוכחי, שבוצע יחד עם מינהל החינוך העירוני והמפקחת על גני הילדים, הוסמכו מדריכים מיוחדים להגיע לכל גני הילדים, לספק מערכי הסברה הכוללים סיפורים ומשחקים בנושא מים בכלל וחשיבות השלכת המגבונים לפח.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן