נתניה: הסכם קיבוצי פורץ דרך נחתם בלניאדו

0
81
חותמים על הסכם קיבוצי בלניאדו
הסכם קיבוצי פורץ דרך

לאחר חודשים של מו"מ ופשרה שהוגשה בעקבות תביעה שהגישה ההסתדרות נגד בית חולים לניאדו, נחתם השבוע הסכם קיבוצי, פורץ דרך במגזר החרדי, בין הנהלת בית חולים לניאדו בנתניה, ועד האחים והאחיות בבית החולים וההסתדרות.

כחלק מההסכם הודיעה הנהלת בית חולים לניאדו, כי היא מכירה בהסתדרות כארגון העובדים היציג בקרב האחים והאחיות. ההסתדרות מצידה הצהירה כי היא מוקירה את אופן ניהולו החרדי המיוחד של בית החולים. שני הצדדים הסכימה להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי במטרה לחתום תוך שישה חודשים על הסכם קיבוצי מיוחד, שיבטיח וישמור על זכויות העובדים.

יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה, מסר בעקבות ההישג: "אני שמח על ההסכם הראשוני שהושג עם הנהלת בית החולים ואין לי ספק שביחד נגבש הסכם מכובד שייתן מענה לאחים ולאחיות ויאפשר להם לצעוד יחד עם הנהלת לניאדו לעתיד של הישגים משותפים".

עו"ד נחום פינברג, המייצג את הנהלת בית החולים לניאדו, מסר למערכת נתניה און ליין נתניה און ליין, כי מדובר בתקדים ובהישג מיוחד וחריג. לאחר משא ומתן קשה, שהתנהל תחת הצורך לגשר בין פערים רבים המתגלעים בין ערכי יסוד, בסיסיים ורבי שנים, לבין הרוח החדשה, המאפשרת התנהלות תחת הסכמים קיבוציים והתאגדות עובדים.

לדבריו, דין תורה, מצוות התורה לפי שולחן ערוך וההלכה היהודית הם העקרונות המנחים את פעילותו של בית החולים לניאדו וכמו כן התנהלות במידות טובות, אהבת ישראל ואהבת הזולת "ואהבת לרעך כמוך", ומצב זה יימשך בכל התחומים.

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן בירכה את האחיות והאחים על ההכרה בהתאגדותם והצטרפותם הרשמית למשפחת האחיות והאחים בהסתדרות.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן התייחס אף הוא להישג ומסר: "ההסתדרות היא בית לכל העובדים בכל מקומות העבודה ומכל המגזרים. אני שולח את ברכתי לכל הצדדים על חתימת ההסכם, תוך ביטחון מלא כי האחים והאחיות בבית חולים לניאדו יהנו מעתה והסדרה ומשיפור של תנאי העבודה שלהם תוך שמירה על צביונו של בית החולים".

יו"ר ועד האחים והאחיות בלניאדו, שרון אלוש אמרה: "אני נרגשת ושמחה עבור כל האחיות והאחים בלניאדו על חתימת ההסכם ועל כניסתנו למשפחת האחיות בכל הארץ. אני מודה לכל מי שתמך בנו וליווה אותנו לכל אורך הדרך ובטוחה שעתה נוכל להביא את ביה"ח להישגים חדשים, לטובת ציבור המטופלים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן