נתניה: האם יוקם אתר פסולת בטוברוק?

0
113

לוועדה המקומית הוגשה בקשה לאישור הקמת אתר פסולת בשכונת טוברוק; בעירייה טוענים שאין צורך באתר פסולת שמטרתו מילוי בור חפירת החול שמקום. דיירי שכונת טוברוק קיבלו לפני כחודש הודעה, כי לוועדה המקומית הוגשה בקשה לאישור אתר קליטת פסולת, גריסה ומילוי, מתחת לאפם, ברחוב משולם ראט.

הדיירים סיפרו, כי המקום עצמו נראה כמו אשפה, אולם הם מיהרו להגיש התנגדות לוועדה המקומית, על מנת לעצור הקמת אתר  רשמי בסמוך לבתיהם.

אחת הדיירות מסרה לנתניה און ליין – ksn, כי "לא יתכן שיקימו מתחת לאף שלנו אתר אשפה. גם כך יש פה כמויות ענקיות של פסולת בניין, עכשיו גם יביאו לכאן אשפה? אנחנו משלמים מסים כמו כל תושב בעיר הזו ואנחנו נלחם נגד הקמת אתר אשפה".

בכיר בעיריית נתניה מסר לנתניה און ליין – ksn, כי הבקשה לשימוש חורג, לצורך הקמת אתר אשפה הוגשה על ידי עיריית נתניה על מנת למלא את הבור שנוצר במקום כתוצאה מחפירות חול שבוצעו במשך שנים. הבכיר הוסיף, כי מילוי הבור בפסולת הוא לצורך המשך פיתוח.

למרות זאת התברר בבדיקת נתניה און ליין – ksn, כי הבור – למעשה – מולא כבר בפסולת בניין ולא ברור מה ואיפה צריך למלא. תושבי השכונה המתגוררים בסמוך לאתר סיפרו, כי מזה שנים עובדים במקום טרקטורים, אך הם לא ידעו במה מדובר.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "נבהיר כי מזה מספר שנים פועלת חל"ת למילוי הבור הקיים במתחם נת 542. מילוי הבור נעשה תוך חשיבה על חיסכון בעלויות ובתיאום עם העירייה. נכון להיום, רוב שטח הבור מולא ובשלב זה לא נידרש לקדם שימוש חורג לטובת קליטת פסולת, ניפוי וגריסה וכו'. זהו המקום לציין, כי על מנת לקדם את פיתוח מתחם נת 542 בעתיד יש לטפל במרבצי הפסולת הגדולים המצויים במתחם. נציין כי אם בעתיד נזדקק לכמויות נוספות של חומר לגריסה ומילוי, יבחן הנושא לגופו של עניין".

בעיריית נתניה אף אישרו, כי הטרקטורים הפועלים במקום מדי יום עובדים מטעם חל"ת, בפיקוח היחידה לאכיפה סביבתית של מינהל האכיפה, לטובת מיפוי ומחזור הפסולת הקיימת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן