נתניה: במחאה על העומסים הורי בגין ישביתו הלימודים

0
332
בית ספר בגין - רמת פולג. צילום עצמי

הנהגת ההורים זועמת על סגירת כיתה בחטיבה הצעירה. העירייה: זה התקן של משרד החינוך. ההורים: הילדים הם לא סרדינים

מאת אופירה חסיד

אם לא ישתנה דבר עד ליום שישי הקרוב, תשבית הנהגת הורי בית הספר בגין בשכונת רמת פולג את הלימודים למשך שעה אחת – במסגרתה יקיימו הפגנה בשער בית הספר. לטענת ההורים: הודעת עיריית נתניה על סגירת כיתה אחת מתוך שלוש בשכבה הצעירה, תוביל למצב בו ילמדו בכל כיתה 39 תלמידים – בניגוד לעיקרון עליו מבוססת חטיבה צעירה.

בית ספר בגין - רמת פולג. צילום עצמי
בית ספר בגין – רמת פולג. צילום עצמי

בנתניה פועלות חטיבות צעירות בשני בתי ספר בלבד. אחד מהם הוא בגין. עיקרון החטיבה הצעירה מבוסס על העיקרון בו ילדי גן החובה ותלמידי כיתה א' לומדים במרחב משותף חלק מהיום, ובחלק הנוסף בכיתות נפרדות וקטנות.

בבית הספר בגין, כאמור, פועלת החטיבה הצעירה מזה עשור. במקור, סוכם כי בחטיבה לא ילמדו יותר מ-65 ילדים במה שמכונה "בית". בפועל, כך לטענת ההורים, לא קיימו במשרד החינוך ובעיריית נתניה את ההתחייבויות המקוריות.

טלי מולנר, יו"ר הנהגת הורי בית הספר, הרחיבה: "מספרם של ילדי החטיבה הצעירה הלומדים כיום בשלושה גנים עומד על 78 תלמידים. בשנה הבאה צפויים להצטמצם שתי כיתות א' עמוסות של 39 ילדים בכל כיתה. מהלך זה נוגד את עקרונות הלמידה הרצופה בחטיבה של שנתיים ברצף באותו מבנה עם החברים ואותה מורה או גננת… הפגיעה בילדים ובטיב החינוך תהייה קשה. כיתות החטיבה קטנות ואינן מסוגלות להכיל כמות כזאת של תלמידים. לא ייתכן, שאותה עירייה שלצרכי יחסי ציבור מציגה בשלטי חוצות את הישגי ביה"ס בגין כאחד מעשרת בתי הספר המובילים בארץ, תפגע בעתידו".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לנתניה און ליין, כי "העירייה נוהגת בהתאם להוראות משרד החינוך ובאופן הנהוג בכל עיר אחרת. לכיתות א' בבית הספר בגין אמורים לעלות 78 תלמידים, משמעות הדבר היא – שתי כיתות עם 39 ילדים בכל כיתה, על-פי תקני משרד החינוך. לגן חובה רשומים 70 ילדים, הווה אומר 35 ילדים בכל גן בהתאם לתקני משרד החינוך. בכדי להקל על התלמידים, מעבירים משרד החינוך והעירייה שעות פיצול נרחבות לכל כיתה. כמו כן ביום חמישי הקרוב, מתוכננת פגישה עם המפקחת הארצית בנושא החטיבות הצעירות. שתבחן ותביע עמדתה לגבי טענות ההורים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן