נתניה בוחנת אפשרות לחיוב עסקים באחזקת מזרק אפיפן

מותה הטראגי של אושר דרעי ז"ל שהייתה אלרגית למוצרי חלב, העלה את נושא נחיצות מזרקי האפיפן להצלת חיים במקרים של אלרגיה, לסדר היום הציבורי.

0
194
בתמונה: תמונת אילוסטרציה המתארת חדר ניתוח.
חדר ניתוח. צילום fotolia

מותה הטראגי של אושר דרעי ז"ל שהייתה אלרגית למוצרי חלב, העלה את נושא נחיצות מזרקי האפיפן להצלת חיים במקרים של אלרגיה, לסדר היום הציבורי.

החל משנת 2018, על-פי חוק, מחוייבים כל מוסדות החינוך להחזיק בערכת עזרה ראשונה זריקות אפיפן להצלת חיים במקרים של אלרגיה. מותה הטרגי של אושר דרעי ז"ל, שהייתה אלרגית למוצרי חלב, העלה את נושא נחיצות מזרקי אפיפן – גם בעסקים פרטיים.  

נושא ההתמודדות עם אלרגיות, אינה זרה לחברת מועצת העיר הממונה על הבריאות, תרצה גרינפלד. עוד בהיותה מנהלת בית ספר ובהמשך ראש מינהל חינוך. מקרי קיצון, בו ילד נחשף לתגובה אלרגית קיצונית המסכנת את חייו, אינה דבר חדש. כחלק מתפקידה הציבורי כיום, פועלת גרינפלד באמצעות העירייה ליישם את החוק שיצא בשנת 2018. על-פי דבר החוק, חובה על רשות מקומית לדאוג להצבת מזרקי אפיפן במוסדות חינוך. בנוסף, ביצוע בדיקה תקופתית בנושא מינון ותוקף. 

לפני כחודש אף נתלה שילוט בגני שעשועים ופארקים ברחבי נתניה. תחת הכותרת "בנתניה מתחשבים בילדים אלרגיים", בו מתבקשים המבקרים להימנע מלהביא מוצרי חלב. בנוסף, חטיפים ומזונות בהם גלוטן ובוטנים לגני השעשועים והפארקים. על המיזם הזה ניצחה מ"מ ראה"ע שירי חגואל – סיידון. 

בהיבט העסקי ובתחום רישוי עסקים, המקרה של אושר דרעי ז"ל, עוררה ברמה ארצית גם את שאלת חיוב בעלי מסעדות ועסקים פרטיים. בעוד ראה"ע מרים פיירברג-איכר הורתה על להגדיל את מלאי המזרקים בעיר למוסדות ציבור נוספים. מתמקד מ"מ ראה"ע, אלי דלל, בבחינת חיוב בעלי עסקים פרטיים ומבנים חדשים, באחזקת מזרקי אפיפן מצילי חיים. הנושא אף ידון בוועדת המשנה, יחד עם חוות דעת משפטיות בכל הקשור לתחום רישוי עסקים.

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן