נתניה אוכלת: סנדוויצ'ים בריאים לביה"ס

4
575
סנדוויץ' בריאות. המלצות שף גולן ימין - נתניה. צילום fotolia
סנדוויץ' בריא יותר. צילום fotolia

ארבעה מכל עשרה ילדים בישראל סובלים מהשמנת יתר. הסיבות: פחות מדי כושר גופני ויותר מדי מזון עתיר פחמימות ולא בריא. חלק ניכר באשמה, וזה לא יהיה נעים לכם לשמוע, נעוץ בדרך בה אנחנו, ההורים, הרגלנו את ילדינו לאכול. "הוא מוכן לאכול רק שוקולד בלחמניה", "היא אוכלת רק צ'יפס ושניצל", "הם לא נוגעים בירקות – רק קטשופ" – אלה הם רק חלק ממה שרבים מאיתנו שומעים בשיחות המתקיימות בין הורים. צר לי לאכזב אתכם, אבל הכל עניין של הרגל. ככל שתתמידו לחשוף את הילדים לטעמים חדשים ותקפידו על תזונה בשעות קבועות (ולא לפי הזמנים שמתחשק לילדים) – כך תוכלו לבנות לילדים תפריט בריא ומזין יותר. במיוחד עבורכם, קבלו מתכונים של סנדוויצ'ים בריאים יותר (בוודאי יותר מסנדוויץ' עם שוקולד) לבית הספר.

סנדוויץ' בטחינה וחציל

הכניסו לתנור בחום של 180 מעלות רצועות חציל, גמבה אדומה וצהובה וקלו במשך חצי שעה. קחו פרוסה של לחם שיפון (עשיר בסיבים תזונתיים), מירחו עם טחינה גולמית ביתית ופזרו מעל את רצועות הירקות הקלויים.

טונה בלחמנייה

כעיקרון, הבעיה המרכזית בהכנת מזון לילדים, מתחילה ונגמרת בכך שהמנה יבשה מדי או דלת טעם או מתפרקת. לכן, להכנת סנדוויץ' טונה מומלץ – קודם כל – להשתמש בלחמנייה קלה (פחות מתפרקת). נמרח חצי כפית מיונז קל, נפזר מעל טונה מסוננת משמן או מים, נקשט בפס דק של עלה חסה, עגבניה וחצי ביצה קשה. פשוט וקל.

סנדוויץ' בולגרית

ילדים רבים אוהבים מלוח. ניתן לנצל זאת כדי להעניק לילד שפע של ויטמינים בדרך עקיפה. קחו לחם דגנים או שיפון. מירחו שכבה ראשונה של אבוקדו טרי, פוררו שתי קוביות של גבינה בולגרית 5%. קשטו עם עגבנייה פרוסה ואפשר גם עם מלפפון ביתי חמוץ. אפשר להוסיף גם ביצה קשה.

סנדוויץ' חביתת ירק

הכינו מבעוד מועד חביתת ירק (ביצה עם בצל, פטרוזיליה, כוסברה ואפילו עירית). מירחו את הפרוסה עם קצת טחינה, קשטו עם עלה בייבי, תניחו את החביתה ומעליה שתי פרוסות עגבנייה.

סנדוויץ' עוף

לוקחים את הפולקה שנשאר מהעוף של אתמול, פורסים אותו (ללא העור). נוטלים פרוסה של לחם דגנים מלא או לחם שיפון, מורחים בחרדל דיז'ון, מניחים עלה בייבי, מפזרים חתיכות מהעוף הקר, פרוסת עגבנייה, ורצועות גמבה דקיקות ובתיאבון. לבני נוער מתבגרים, כאלה שפרוסה לא בדיוק מספיקה לנם,ניתן להכין את הסנדוויץ' עם שלוש פרוסות.

הסוד הגדול לטעם טוב: ממרחים בריאים

לעיתים, ממרח הוא כל הסוד. עם יחס של ארבע כפות טחינה גולמית לכפית אחת דבש וטיפה מים לערבוב קליל, תוכלו ליצור ממרח חלבה מתוק. במקום ממרח שוקולד ניתן להשתמש בממרח תמרים (אפשר להכין לבד באמצעות קילוף הקליפה וטחינת יחד עם קצת מים). ממרח פסטו ביתי (עם קצת שמן זית) הוא גם מעדן שניתן להרגיל את הילדים אליו – ממש כמו ממרח שמנת (לוקחים גבינה למריחה ומשלבים על כל שלוש כפות כפית אחת של שמנת חמוצה דלת שומן). ניתן לגוון עם פפריקה, עם שמיר, עם בצל וכל מה שעולה על דעתכם.

כמו תמיד, אני זמין לכל שאלה ולכל התייעצות בנייד שלי (המספר מופיע כאן, קצת יותר למטה, בחלק המדבר על אודותיי). מוזמנים להגיב בבלוג שלי בנתניה און ליין – נתניה און ליין וכמובן לשתף.

4 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן