ניתוח מורכב לתיקון מפרצת בטנית בוצע בלניאדו

ניתוח מסוג EVAR לתיקון מפרצת בטנית בוצע ביחידה לכלי דם בבי"ח לניאדו; היחידה ממשיכה את מהלך ההתחדשות אותו מוביל ד"ר אנטון קבאשה, מנהל היחידה

1
188
ניתוח מורכב לטיפול במפרצת בטנית בבית חולים לניאדו. צילום דוברות לניאדו

היחידה לכלי דם בבי"ח לניאדו, עוברת בשנה האחרונה מהפיכה של ממש. גיוסו של ד"ר אנטון קבאשה לעמוד בראש היחידה, יחד עם רכש ציוד ומכשור והכשרת כח אדם נוסף הביאו לכך , שכיום מבצעת היחידה מגוון רחב של פעולות כירורגיות וצנתורי כלי דם.

לאחרונה, ביצע ד"ר קבאשה ניתוח EVAR. ניתוח היברידי המשלב פעולה כירורגית פולשנית עם צנתור עורק מרכזי, לתיקון מפרצת בטנית.

מטופלת בשנות ה-70 לחייה ביצעה בדיקת US כליות ונמצאה כסובלת ממפרצת בטנית. ד"ר קבאשה, יחד עם אחד מבכירי המצנתרים בישראל, ד"ר אלכסנדר בלינקי, ביצעו במטופלת ניתוח EVAR לתיקון המפרצת.

הניתוח מייצר מעקף תוך-עורקי של המפרצת באמצעות הכנסת סטנט, דרכו זורם הדם. ביצוע הניתוח דורש שיתוף פעולה של צוותים כירוגיים ומצנתרים. כמו כן אחים/ות חדר ניתוח בעלי הכשרה ייעודית וכן מכשור ייעודי. במאמץ משותף של כלל הגורמים בוצע הניתוח ביחידת כלי דם בבי"ח לניאדו.

מבית חולים לניאדו מסרו, כי המטופלת שוחררה לביתה כשכלל המדדים הרלוונטיים תקינים.

מפרצת בטנית מאותרת, בדרך כלל, במסגרת בדיקות סקר שונות המבוצעות למטופלים בגילאים מתקדמים. או מטופלים הסובלים מבעיות רפואיות אחרות. המפרצת הינה, התרחבות של עורקים. ההתרחבות מייצרת לחץ על דופן העורק ועלולה לגרום לקריעת העורק ואף לתמותה חלילה.

ד"ר אנטון קבאשה, מנהל היחידה, סיפר על החזון שלו. "לאחר מסע מרגש בן כעשרה חודשים, ניתן לקבוע. יחידת כלי דם בבי"ח לניאדו, השלימה את החזון אותו הצבתי עם כניסתי לתפקיד. ביצוע כלל הפעולות בתחום כירורגיית כלי הדם, בטכנולוגיה מתקדמת. שיתוף הפעולה שלי עם ד"ר בלינקי מהווה מכפלת כח ומאפשר למטופלים לקבל שירות רפואי מצוין" .

נדב חן, מנכ"ל בי"ח לניאדו, הוסיף: "היחידה לכירורגית כלי דם מהווה נדבך נוסף בבניית לניאדו כבית חולים שיתן מענה איכותי, מקצועי ושירותי עבור 500,000 תושבי נתניה והשרון . מטרתנו להעניק רפואה מתקדמת ברמה הגבוהה ביותר, הן בהיבט האנושי והן בהיבט הטכנולוגי".

תגובה 1

  1. ניתוח שמבוצע בבתי החולים הגדולים יום יום ובמשך שנים. מה המהומה?

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן