ניתוח אנדוסקופי חדשני בוצע לאחרונה בבי"ח לניאדו

הניתוח האנדוסקופי פתר חסימה מאסיבית בתעלות הדמע, בגישה רב מערכתית המשלבת מומחיות מתחום רפואת עיניים ורפואת אא"ג

0
441
בית חולים לניאדו,מרפאות חוץ,מרפאות מומחים,נתניה
בית חולים לניאדו. צילום עצמי

לאחרונה, בוצע בבי"ח לניאדו ניתוח חדשני – אנדוסקופי לפתיחת חסימה בתעלות הדמע בעיניים. הניתוח בוצע בהצלחה על ידי המנתחים היו ד"ר ג'פרי פולק מנהל מכון אא"ג וד"ר יאיר פורגס רופא בכיר מיחידת העיניים.

חסימה של תעלת הדמעות, הינה מקרה קליני שכיח בקרב תינוקות, ילדים ומבוגרים. מדובר בתופעה שפוגעת משמעותית באיכות החיים של המטופל ואף גורמת לפגיעה משמעותית בראייה. תפקיד תעלות הדמע הוא לנקז את הדמעות ובכך למנוע רטיבות מוגברת בעין העלולה לפגוע באיכות החיים ובראייה.

התעלות מתחילות בפתח קטן בעפעף ונמשכות עד לשק הדמעות ומשם דרך התעלה הראשית הנזולקרימלית, יורדת לאף ומסתיימות מתחת לעצם האף.

מבית חולים לניאדו נמסר, כי קיימות מספר סיבות לחסימה בדרכי הדמעות והשכיחה מביניהן היא התעבות של העצם דרכה עוברת תעלת הדמעות הראשית . סיבות נוספות שיכולות לגרום לחסימת התעלות הללו הינן תהליכים דלקתיים בשק ובתעלות הדמע , חסימות על רקע תורשתי או לאחר ניתוחי אף או התעבות של עצמות האף.

עד לפני מספר שנים הניתוח השכיח היה ניתוח TOTTI והתבצע דרך חתך בעור, פתיחה של שק הדמעות וביצוע של פתיחת החסימה באמצעות מעקיף המכונה בעגה המקצועית External DCR .

הניתוח המקובל הינו ניתוח "פתוח" שטומן בחובו אפשרויות זיהום גדולות יותר, הליך החלמה ממושך וכן כאב מוגבר.

כאמור, לאחרונה, בוצע בבי"ח לניאדו ניתוח חדשני – אנדוסקופי לפתיחת חסימה כזו.

נמסר, כי הניתוח האנדוסקופי , מתבצע דרך האף ללא חתך בעור תוך מניעה של יצירת צלקת או איבוד דם. ההחלמה מהירה יותר ללא כאבים וללא דימום מיותר. הניתוח אורך פחות משעה והמטפל משוחרר לביתו באותו יום . ההדמייה וההגדלה האנדוסקופית מאפשרת דיוק יותר גדול באיתור השק החסום וגישה יותר נוחה לאיזור תעלת הדמעות.

כמו כן הגישה הרב מערכתית המשלבת דיסצפלינות של רופאי עיניים, ורופאי אא"ג מהווה יתרון בניתוחים אלו, ותורמת לעלייה בהצלחה הניתוח בשיעור של מעל 90% .

"חשוב לציין כי הניתוחים הם בסל הבריאות וממומנים על ידי כל קופות בחולים" הדגישו בלניאדו.

פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי של בי"ח לניאדו מסר: "אנו מעודדים את הסגל הרפואי לעבוד בגישה רב מערכתית, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, על מנת לאפשר למטופלים לקבל את הטיפול הטוב ביותר, הן בהיבט הקליני והן בהיבט השיקומי. הניתוח האנדוסקופי שביצעו ד"ר פולק וד"ר פורגס הינו ניתוח שכיח מאד ויאפשר למטופלים רבים להחלים במהירות יחסית, עם מינימום סיכונים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן