נחנך אולם הההנצחה לחללי פיגוע בית ליד

0
392
חה"כ יצחק הרצוג בטקס הפתיחה לאתר ההנצחה לחללי הפיגוע בבית ליד. צילום חיים קדוש

כשבוע לאחר ציון 21 שנים לפיגוע הנוראי בצומת בית ליד, נחנך אולם ההנצחה ומרכז המבקרים שהוקמו לזכר 22 חללי הפיגוע בצומת בית ליד, הסמוך לנתניה.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נודע, כי "אתר ההנצחה לחללי הפיגוע בצומת בית-ליד" הוקם ע"י "העמותה להנצחת חללי בית ליד" לזכרם של החללים אשר נרצחו בפיגוע, ביום ראשון כ"א שבט תשנ"ה, 22/1/1995. את העמותה הקימו ההורים השכולים, אשר פעלו זה שנים, ללא לאות ובמאמצים עילאיים, גייסו תרומות ומתנדבים. 21 שנים אחרי, ולאחר אין ספור מאבקים, בתמיכת אנשים וגופים קשובים, בעזרת כספי תרומות הציבור וארגונים, ובסיוע משרד הביטחון ועיריית כפר- יונה, זכו סוף סוף לראותו נפתח למבקרים.

אירוע הנחת המזוזה ופתיחת האתר למבקרים התקיים במעמד ח"כ יצחק הרצוג יו"ר האופוזיציה, אשר אביו, נשיאה השישי של המדינה, עמד בראש הועד הציבורי שליווה את העמותה, וסייע רבות לאיסוף תרומות, ואף חתום על תעודת הייסוד של "העמותה להנצחת חללי בית ליד".

באירוע השתתפו המשפחות השכולות, אפרים דרעי, ראש עיריית כפר- יונה, נחום איצקוביץ', יו"ר המועצה הציבורית להנצחת החייל, אלי בן שם, יו"ר ארגון יד-לבנים, ואריה מועלם, ראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, מתנדבי העמותה ואורחים.

ח"כ הרצוג בטקס התייחס בנאומו לנושא הטרור והפיגועים הפוקדים את ישראל גם היום: "היום הוא יום ה-30 לרצח בדיזינגוף, מעגל השכול לא נסגר, הטרור שהכה לפני 21 שנים, הכה במשפחות חדשות לפני כחודש".

חה"כ הרצוג ציין, כי בכל דור ודור אנו חותרים לשלום וביטחון וגם לציווי של החיים, והוסיף: "נהיה מוכנים למאבק בטרור, לא לקמץ ולא להסס להכיר במשפחות השכול, במורשת ובזיכרון".

בדברים שנשאה רחל רוזן, אם שכולה שאיבדה את ביתה הבכורה עדי, לפני 21 שנים בפיגוע, וחברת העמותה, ביקשה, כי הממסד יתמוך בעמותה ויעזור לה לממש את ייעודה: "נודה על כל תרומה או סיוע שיעזרו לנו להפעיל את האתר עליו עמלנו ונפתח כעת למבקרים, כדי שיפרח, ישקוק חיים, בדיוק ההיפך ממה שקרה באסון הנורא אז. התרומות והסיוע הכספי הם קריטיים לנו גם בשלב זה, כשהאתר עומד על תילו ופתוח למבקרים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן