נדחתה ההתנגדות ל"מגדלי נעימי" בנתניה

0
73

שופט בית המשפט המחוזי מרכז-לוד, יעקב שינמן, דחה ביום שני השבוע, את עתירתם של תושבים ומספר בעלי עסקים בקריית השרון, נגד הקמת פרויקט בנייה גדול המיועד להייטק, משרדים ומסחר – מגדלי נעימי

בפרויקט, המוקם כבר בפועל, מבנה למסחר ותעסוקה בן ארבע קומות בהיקף כולל של למעלה מ-30 אלף מ"ר. התובעים טענו, כי שימוש בשטחים מסחריים בפרויקט זה נוגד את התוכניות החלות על המגרש. מנגד טענו יוזמי הפרויקט, כי שימוש זה מיועד לשרת אלפי עובדים שיעבדו במבנה ועשרות אלפי עובדים שיעבדו באזור התעסוקה. המבנה הוא חלק מאזור בו יבנו עוד שישה מבנים על שישה מגרשים – בסך הכל שבעה מגרשים. רצועת המגרשים עתידה להפוך לרצועת תעסוקה מקומית של נתניה, ממזרח לכביש החוף. ברצועה זו עתידים לקום בניינים הכוללים עשרות אלפי מטרים למשרדים והייטק. בנוסף ישמשו הבניינים כמחסום לרעש הרכבות העוברות בסמוך.

העותרים הגישו התנגדות על מנת למנוע מצב בו הפרויקט ישמש כמרכז מסחרי. בטרם הגישו עתירה פנו העותרים בהתנגדויות לוועדת המקומית ולוועדת הערר המחוזית. הערר נדחה, למעט טענת העותרים לעניין הסטיה בנוגע לכמות המסחר המותרת. בעקבות החלטת ועדת הערר הגישה החברה בקשה להיתר חדשה, בו ויתרה על חלק מהשטח המסחרי. בנוסף לוויתור זה, ויתרה החברה על האפשרות להקים תחנת תדלוק במגרש בחלק הצפוני של המגרש, כדי להעניק בו זיקת הנאה לציבור וכן התחייבה לתכנן נתיב נסיעה לאופניים בתוך תחומי המגרש.  העותרים טענו, כי הבקשה החדשה להיתר סטתה גם היא מהתוכנית ומהחלטות ועדת הערר. עקב כך הגישו התושבים ובעלי העסקים העותרים תביעה לבית המשפט לעניינים מינהליים, אשר דחה את עתירתם.

כאמור גם עתירתם לבית המשפט המחוזי נדחתה ושופט בית המשפט המחוזי, יעקב שיינמן, קבע, כי "אני סבור כי מהחומר שלפניי עולה בוודאות, כי גופי התכנון במקרה זה, פעלו ללא כל דופי ברצינות הראויה, ביסודיות הראויה, ותוך מתן זכות טיעון לעותרים, במלואה".

עוד קבע השופט שינמן, כי "העובדה, שתוצאת העררים או הוצאת ההיתר, אינה נושאות חן בעיני הדיירים הגרים בסמיכות ו/או בעלי העסקים ששיקולים כלכליים אינטרסנטיים עומדים באופן טבעי מאחורי טיעוניהם, היא מובנת, אך אינה בהכרח מובילה למסקנה, שמדובר בהחלטות שיש מקום להתערב בהן, ולא מן הנמנע, במקרה זה, שהיה אף, מקום לדחות את העתירה על הסף רק מטעם זה".

למרות זאת לא דחה השופט שינמן את העתירה על הסף ופירט את הסיבות לדחיית העתירה. בין השאר קבע, כי "מדובר בתכנית שאושרה לפני כ- 21 שנים ויש להניח, או חזקה היא, שהדיירים שקנו את דירותיהם לאחר הקמתה של השכונה ולאחר אישורה של התכנית, ידעו היטב, כי בחזית ביתם יוקם פרויקט למשרדים ותעסוקה הכולל בתוכו גם מסחר".

בנוסף קבע, כי הפרויקט ייטיב עם הדיירים "שכן הוא יוצר חיץ בינם לבין פסי הרכבת העוברים ממערב, וברור כי פרויקט שכזה אינו יכול להיות מוקם, אך ורק לפי רצונותיהם וציפיותיהם של הדיירים, המבקשים עתה בעיקר, למנוע או לצמצם ככל האפשר את השטח המסחרי שייכלל בפרויקט".

חבר מועצת העיר, עו"ד אדיר בנימיני, התייחס להחלטת בית המשפט ומסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "היתה לי לא מעט ביקורת על האופן שבו התנהלה הוועדה המקומית ביחס לתיק זה, אך לא ניתן להתעלם מכך שבית המשפט מצבא לשבח את הוועדה על אופן הטיפול בפרשה זו. יחד עם זאת אני עדיין סבור, שיש לא מעט לקחים להפיק ואציג את השגותיי בפני הגורמים הרלוונטים בהזדמנות הקרובה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן