נדון ל-57 חודשי מאסר לאחר שפרץ למספר מקומות

צעיר, תושב האזור, נדון ליותר מ-4.5 שנות מאסר בגין עבירות רכוש רבות, בהן פריצות וגניבות לבתי עסק, בית מלון ובתי מגורים; בנוסף ישלם הנאשם פיצוי לקורבנותיו

0
270
צילום fotolia

בית המשפט השלום בנתניה דן צעיר, תושב האזור, ל-57 חודשי מאסר בפועל בגין עבירות רכוש רבות שביצע.

מעלליו של הנאשם מפורטים בחמישה אישומים שהוגשו נגדו. מאישומים אלה עולה, כי הנאשם פרץ לחנות בגדים, ניפץ את דלת הזכוכית ולקח מהמקום קופה, שבדיעבד היתה ריקה.

באישום נוסף נכנס הנאשם לבית מלון, חיטט בבגדים במסדרון חדרי ההנהלה ונמלט לאחר שעובדת במלון הופיעה וניסתה לפתוח את הדלת לחדר בו היה.

באותו יום פרץ הנאשם לדירה בה לא התגורר איש.

במקרה אחר פרץ הנאשם לדירה וגנב ממנה טלפון ותיק ובו מסמכים. מספר ימים לאחר מכן גנב הנאשם ממכונית ארנק ובו מסמכים מזהים, כרטיסי חיוב ו200 שקלים במזומן.

הנאשם קנה באמצעות אחד מכרטיסי החיוב סיגריות בסכום של למעלה מ-1000 שקלים.

הנאשם לא הסתפק בכך ובאותו היום גנב ממכונית נוספת כרטיס אשראי שבאמצעותו רכש סיגריות בסך 2829 שקלים.

מאישום רביעי עולה, כי עדיין באותו יום נכנס הנאשם לדירה דרך תריס מרפסת בסלון וגנב תיק גב, שני מחשבים ניידים, שני טאבלטים, מטען לטלפון נייד, שני מטענים למחשב נייד, שעון יד בשווי אלפי שקלים, דיסק קשיח ועוד.

במקרה נוסף נפרצה מכונית ממנה נגנב מחשב נייד. המחשב נמצא אצל הנאשם וכן אוסף תכשיטים שהחזיק בתיק אותו גנב מפריצה קודמת.

לבית המשפט הוגשו מספר תסקירי מבחן מהם עולה, כי הנאשם משתמש בסמים מאז היותו בן 12, בן למשפחה קשת יום. לחובתו של הנאשם רישום פלילי מגיל צעיר. עד כה ריצה ארבעה עונשי מאסר בפועל. ביום שחרורו מהמאסר האחרון ביצע פריצה לבית עסק.

התביעה ביקשה להחמיר בעונשו של הנאשם ולהטיל על הנאשם עונש שלא יפחת מ-68 חודשי מאסר. בנוסף ביקשה התביעה להפעיל את עונשי המאסר המותנים במצטבר.

פרקליטו של הנאשם עתר לקבוע עונש הולם אחד בגין כל כתבי האישום. הפרקליט, טען שמדובר במי שביצע את העבירות על רקע התמכרותי, עבירות שבוצעו ללא תחכום, תכנון מוקדם או חבירה לאחרים. עוד טען, כי בחלק מהמקרים כלל לא נגרם נזק לקורבנות ולחלק הוחזר הרכוש.

הנאשם הביע צער על מעשיו, התחנן על חירותו וביקש להתחשב בנסיבותיו הקשות.

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, קבע, כי "מקובלת עליי עמדת המאשימה לפיה נוסף על הצורך בענישה ההולמת את חומרת מעשיו של הנאשם, שומה על בית המשפט להרחיקו לתקופה לא מבוטלת מהחברה, על מנת להגן על הציבור ורכושו מפני פגיעתו הרעה".

השופט אבנון גזר על הנאשם 45 חודשי מאסר בפועל. השופט אבנון הפעיל את עונשי המאסר התלויים נגד הנאשם ובסופו של דבר קבע, כי הנאשם ירצה 57 חודשי מאסר.

בנוסף נדון הנאשם לשנת מאסר על תנאי, פיצויים בסך 12 אלף שקלים לארבעה קורבנות וקנס בסך 3000 שקלים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן