מתכנן פיגוע ההתאבדות במלון פארק סיים בכלא הישראלי תואר שני

עבאס אל-סייד, ששלח את המחבל המתאבד שהתפוצץ בחדר האוכל של מלון פארק ועמד מאחורי פיגוע הדמים בקניון השרון, השלים את לימודיו באוניברסיטת אל-קודס.

0
540
תמונת אילוסטרציה של אדם אזוק בידיו
אילוסטרציה. צילום פוטוליה

עבאס אל-סייד, ששלח את המחבל המתאבד שהתפוצץ בחדר האוכל של מלון פארק ועמד מאחורי פיגוע הדמים בקניון השרון, השלים את לימודיו באוניברסיטת אל-קודס

רק בישראל: המחבל והאסיר הביטחוני עבאס אל-סייד השלים את לימודי התואר השני באוניברסיטת אל-קודס. המחבל, שהורשע ונשפט ל-35 מאסרי עולם, כך עולה מהודעה לתקשורת של אשתו, סיים את לימודיו בזמן שהוא מרצה את עונשו.

בית המשפט הרשיע את עבאס אל-סייד בתכנון וניהול שני פיגועים שארעו בנתניה. אל-סייד עמד באותה עת בראש הזרוע הצבאית של החמאס בטול-כרם. הפיגוע הראשון הוא פיגוע הדמים שארע בקניון השרון במאי 2001. בפיגוע נרצחו חמישה ועשרות נפצעו. הפיגוע השני ארע במלון פארק בנתניה. בפיגוע שארע בחודש מרץ 2002 ואותו תכנן אל-סייד, נרצחו 30 בני אדם. המחבל פוצץ עצמו בזמן שהסבו לשולחן ליל הסדר. בעקבות הפיגוע יצא צה"ל למבצע "חומת מגן" בערי הגדה המערבית. במהלך המבצע השתלט צה"ל על מתחם המוקטעה ברמאללה.

בגזר הדין כתבו השופטות ברכה אופיר-תום, מרים סוקולוב ותחייה שפירא, כי אל-סייד אחראי לרציחתם של 35 חפים מפשע. "הנרצחים מצאו את מותם בנסיבות טרגיות בשני פיגועי התאבדות מחרידים… כל חטאם היה כי הם ישראלים ויהודים". בנוסף ל-35 מאסרי עולם במצטבר, גזר בית המשפט על אל-סייד 30 שנות מאסר נוספות בעוון עבירות של ניסיון רצח וגרימת חבלה חמורה. כמו כן, 20 שנות מאסר נוספות בגין חברותו בארגון טרור.

בהודעה לתקשורת של רעייתו, היא הדגישה כי סיים את הלימודים בהצטיינות. עוד הביעה תקווה, שאת לימודי הדוקטורט הוא ישלים לאחר שישוחרר מהכלא הישראלי.

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן