מתכון לחמניות דבש עם צימוקים טעים במיוחד

מתכון לחמניות דבש צימוקים הן, כמובן, מתוקות, רכות ויכולות לשמש כפינוק אמיתי לצד כוס קפה. הקונדיטור שף סער אהרוני עם מתכון ללחמניות מתוקות.

5
2544
מתכון לחמניות דבש עם צימוקים הן, כמובן, מתוקות, רכות ויכולות לשמש כפינוק אמיתי לצד כוס קפה. הקונדיטור שף סער אהרוני עם מתכון ללחמניות מתוקות במדור נתניה מבשלת און ליין
צילום ביגפוטו

נתחיל מהסוף. אין תענוג גדול יותר מהסצנה של ישיבה בשבת בבוקר, במרפסת, עם כוס קפה. בצד כוס הקפה פרוסת פחמימה שווה במיוחד. אני בוחר לשתף אתכם בטוויסט שלי עבור מתכון לחמניות דבש צימוקים. אין זה סוד, שכאשר מוסיפים לחלה צימוקים, זה מוסיף מתיקות מעודנת. עכשיו דמיינו את המאפה עם נגיעות של דבש…

מתכון לחמניות דבש צימוקים | רמת קושי: קל

מרכיבים 10 – 12 לחמניות:

3 כוסות קמח לבן מנופה (420  גרם)
כף שמרים יבשים
כפית סוכר גדושה
2 כפות דבש הדרים

כפית שטוחה מלח
כוס (240 מ"ל) חלב בטמפרטורת החדר
ביצה אחת גודל M בטמפרטורת החדר
50 גרם חמאה מומסת

כוס פלסטיק חד פעמית צימוקים (140 גרם)
אני ממליץ שאת הצימוקים תשרו לחצי שעה במים או רום (האמת, שגם כמעט כל ליקר יתאים). תוציאו ותניחו על נייר סופג.

להברשה: ביצה אחת + כף מים
לקישוט: שומשום

שלבי הכנה:
בקערה גדולה מערבבים קמח, סוכר, שמרים ומלח. מוסיפים חלב, חמאה וביצה ואת הדבש. מעבדים עד שיוצרים בצק. מעבירים את הבצק למשטח מקומח קלות. לשים במשך 5-6 דקות.

מוסיפים את הצימוקים ולשים עד שהצימוקים מתאחדים בבצק בצורה אחידה. מניחים את הבצק בקערה משומנת קלות, מכסים ומתפיחים במשך כשעה – עד להכפלת הנפח.

מחלקים את הבצק ל- 10-12 חלקים שווים. יוצרים מכל חלק כדור עגול וחלק. מניחים את הכדורים על גבי תבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה. מכסים ומתפיחים עד להכפלת הנפח. מחממים תנור לחום של 180 מעלות. לוקח בערך 10 דקות לתנור ממוצע להגיע לחום הנדרש.

בינתיים, קערה טורפים את הביצה והמים. מברישים בעדינות את הלחמניות, מפזרים שומשום (למי שאוהב). אופים במשך 20 דקות או עד שהלחמניות מזהיבות מאוד. מכבים את התנור ופותחים את דלת התנור. נותנים ללחמניות להתקרר לפני ההגשה.

ברור שהלחמניות מתאימות לליווי ארוחת צהריים של שבת. עם זאת, אני מעדיף את הלחמניות עם כוס קפה ליד. צלוחית חמאה ליד וקונפיטורה איכותית משתלבות מושלם. בתיאבון.

אהבתם את המתכון? מוזמנים לשתף שעוד ייהנו ממנו. 

מתכונים נוספים מבית נתניה און ליין:

חלה מתוקה לשבת – ריח וטעם חלומי

בולו – לחמניה מתוקה קטנה ומטריפה

5 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן