מתחם חבצלת יעבור לנתניה

לאחר שנים של מאבקים הודיעה ראש עיריית נתניה, שמתחם חבצלת יעבור מתחום שיפוט מועצת עמק חפר לנתניה; ביום חמישי חתמה שרת הפנים על החלטת ועדת הגבולות

0
2908
ראש עיריית נתניה מרים פיירברג - איכר. צילום באדיבות דוברות עיריית נתניה
ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר. צילום באדיבות דוברות עיריית נתניה

שרת הפנים, איילת שקד חתמה ביום חמישי האחרון על החלטת ועדת הגבולות. סופית מתחם חבצלת יעבור לנתניה. למרות החתיצה הודיעו במועצת עמק חפר, כי ימשיכו להיאבק משפטית.

את המאבק הציבורי בעניין חלוקה גיאוגרפית מחודשת בין רשויות והגברת המודעות לצורך זה, הובילה במשך 20 שנה על-ידי ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר.

פיירברג – איכר טענה במהלך כל השנים כי ערים המאכלסות מעל 90% מתושבי המדינה ומוגבלות בשטח על בסיס גבולות מנדטוריים שאינם תואמים למציאות, חייבות שטחים שייועדו למסחר ולבנייה חדשה.

סיפוח מתחם חבצלת החל כאשר ועדת גבולות דנה לראשונה בתכנית. את התכנית קידמו בשנת 2020 בותמ"ל. תוכנית תמל/ 1071 חבצלת (פורסמה להפקדה בחודש מרץ 2020, לפני התנגדויות). התכנית בהיקף של כ-570 דונם וכוללת כ-3000 יח"ד, מרחבי תעסוקה ומבני ציבור.

קדם לכך מאבק עיקש משנת 2017, במסגרתו כללה התכנית המקורית כ-5000 יחידות דיור.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, מסרה, כי מדובר בהחלטה מבורכת וחשובה לעיר. "במרכזה של התכנית מתוכנן חיבור חדש של נתניה לכביש החוף. דרך מחלף חבצלת שיוקם במקביל להקמת שכונה חדשה. השכונה תכלול כ-2800 יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר נלווים, דיור מוגן והיקף רחב של שטחים ציבוריים. הציר יחבר גם את מתחם עין התכלת השכן, שכונת עין התכלת וחוף בלו ביי".

ראש העירייה הוסיפה, כי "הקמתה של התכנית תתאפשר באמצעות הסכם הגג שנחתם בין עיריית נתניה לרשות מקרקעי ישראל. תכנון התשתיות לשכונה החדשה צפויה לכלול גם מערכות פניאומטיות בטכנולוגיה מתקדמת לפינוי אשפה. שבילי אופניים, חיבורים לים ונתיבי תחבורה ציבורית. ביצוע תשתיות התכנית יבוצע על ידי חל"ת".

מועצת עמק חפר לא מוותרת. בתגובה רשמית מסרו, כי "המאבק לא הסתיים. המועצה והיישובים מתנגדים להיקף ההחלטה. המועצה תערער כנגדה ותפעל בצעדים משפטיים נוספים"

ממועצת עמק חפר נמסר בתגובה, כי "… המועצה, במאבקים משפטיים ובוועדות התכנון, הצליחה להפחית מאוד את התוכנית המקורית שהוגשה. לצמצם את השפעתה הסביבתית ולשמר שטחי טבע החשובים למרחב הכפרי ולעיר כאחד. אולם, המאבק לא הסתיים. המועצה והיישובים מתנגדים להיקף ההחלטה. המועצה תערער כנגדה ותפעל בצעדים משפטיים נוספים".

עוד מסרו מדוברות עמק חפר, כי "תמ"ל חבצלת היא תכנית להקמת שכונה של נתניה בשטחים הפתוחים של חבצלת השרון. כמו כן חיבור, השכונה לכביש החוף דרך מחלף חבצלת שיורחב. התוכנית הוגשה לראשונה בפברואר 2017. לאחר משא ומתן עיקש וממושך שניהלו המועצה והיישובים אביחיל, חבצלת השרון, צוקי ים ושושנת העמקים מול מינהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל, הושגה הסכמה שלפיה יצומצם מספר יחידות הדיור ל-2,800 במקום 5,000. בנוסף, יוקם בשכונה בית דיור מוגן עם 500 יחידות דיור. לדרישת המועצה, 350 יחידות דיור יתווספו ליישובים חבצלת השרון, שושנת העמקים וצוקי ים.  חלקן ישמשו את בני ובנות המקום לבנות את ביתם בעמק חפר. הדבר אף יאפשר לפתח ולספק שירותים פנים יישוביים שונים".

"בנוסף, כחלק מהתוכנית ולדרישת המועצה, משומרים שטחי טבע משמעותיים החשובים
למרחב הכפרי ולעיר. יוקם גן לאומי ברוחב של כ 150-200מטר, בתווך שבין השכונה
החדשה לבין יישובי המועצה. גן לאומי שיהווה חיבור אקולוגי בין רצועת החוף לגן הלאומי אביחיל, על צמחיית החולות הייחודית שלו".

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה און ליין: 

תושבי שושנת העמקים לעיריית נתניה: ספחו אותנו

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן