מר ישראל לשעבר שהדיח קטין לסמים נדון לעבודות שירות

1
260
בית משפט נתניה
בית משפט שלום - נתניה. צילום רן אליהו

א. (שם מלא שמור במערכת), מר ישראל לשעבר אשר הדיח קטין לסמים, נדון לשישה חודשי עבודות שירות. הנאשם (כיום בן 21) מהיישוב צורן הואשם שמכר סמים לנערים בחדר כושר. יש לציין, כי בית המשפט התרשם מאוד מתסקיר חיובי שהוגש על א' ועל הדרך החדשה בה בחר.

מכתב האישום עולה, כי במספר מקרים סיפק מר ישראל לשעבר סמים לקטין. במקרה אחד נפגש עם קטין במרכז המסחרי בצורן ונתן לו סם מסוג קנאביס, ללא תמורה. הנאשם והקטין התאמנו יחד בחדר כושר בקדימה ובשתי הזדמנויות נוספות ביקש הקטין מהנאשם לרכוש קנאביס. הנאשם מכר לו גרם קנאביס, דרך חלון חדרו, תמורת 100 שקלים.

בנוסף הנאשם וקטין אחר התאמנו יחד בחדר כושר בפרדסיה. בין החודשים יולי 2015 לדצמבר של אותה שנה, במספר רב של מועדים ולאחר תיאום טלפוני, מכר הנאשם לקטין בין גם לחמישה גרם קנאביס במחיר של 100 שקלים לגרם.

א. נעצר בחודש דצמבר 2015. השוטרים שהגיעו לביתו מצוידים בצו חיפוש, דפקו על הדלת כ-20 דקות. א. ששהה בבית, התעלם מקריאות השוטרים ולא פתח את הדלת. השוטרים נאלצו לשבור את חלון ביתו על מנת להיכנס לבית. א. קילל את השוטרים וטען שאין לו כלום בבית.

פרקליטיו של א. הגיעו להסדר טיעון מול התביעות, לפיו יגזרו עליו שישה חודשי מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בגובה של 10 אלף שקלים.

התביעה ביקשה מבית המשפט לכבד את הסדר הטיעון ואף טענה, כי "עוד לקחנו בחשבון שהנאשם הודה, לקח אחריות וחסך זמן שיפוטי יקר והעובדה שהתסקיר שהתקבל הינו חיובי וצופה פני עתיד אופטימי להליך שיקומי".

פרקליטיו ביקשו להוסיף, כי לתיק נלוו קשיים ראייתיים משמעותים ביותר: "מדובר בבחור שעבר את העבירות כאשר היה צעיר בגיר, הקטינים, כך על פי עובדות כתב האישום המתוקן, הם אלה שפנו אליו מעבר לזה חשוב להדגיש משדובר באנשים שהכיר".

הנאשם עצמו הביע צער ואמר לבית המשפט: "לא תראו אותי פה יותר".

שופטת בית משפט השלום בנתניה, הדס רוזנברג-שיינרט, קבעה בגזר הדין, כי "העבירות אותן ביצע הנאשם חמורות, הפסיקה הדגישה בעבר את הצורך להילחם בנגע הסמים, בדרך של ענישה מחמירה, נוכח נזקיו החברתיים, האישיים והכלכליים הקשים של הנגע האמור. הדברים נכונים בדרך של קל וחומר עת מדובר במכירה של סם לקטינים".

השופטת רוזנברג-שיינרט התחשבה בתסקיר שירות המבחן, בו נמסר, כי הנאשם לקח אחריות על ביצוע העבירות, הבין את חומרת מצבו ואת תוצאות התנהגותו.

השופטת רוזנברג-שיינרט קיבלה את הסדר הטיעון וגזרה על הנאשם שישה חודשי עבודות שירות, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 10 אלף שקלים.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן