מכל קצוות העולם נפגשים בנתניה

3,008 עולים הגיעו לנתניה בשנת 2021; המדינות מהן הגיעו מרבית העולים הם רוסיה, צרפת, אוקראינה, ארה"ב, בריטניה, בלרוס, קנדה, ברזיל, ארגנטינה ואיטליה

0
328
קולטים עליה, צילום דוברות עיריית נתניה

למרות הקורונה ואולי על אף הקורונה, הגיעו לנתניה למעלה מ-3000 עולים בשנת 2021.

העולים מלווים ע"י אגף הקליטה בעיריית נתניה ובמסגרת פרויקט "קליטה בקהילה" המנגיש את כלל הפעילויות והשירותים לקהילות העולים השונות.

מאז קום המדינה עלו לארץ כ3,340,000 עולים מכל רחבי תבל. מנתוני משרד הקליטה עולה, כי משנת 1989 עלו לנתניה כ-100,000 עולים חדשים, המהווים כ40% מכלל התושבים.

מעיריית נתניה מסרו: בעיר נתניה עולים חדשים ועולים ותיקים המגיעים עם עולם שלם של ערכים ותרבויות מהמדינות השונות. לקליטה מיטבית של העולים החדשים חשיבות גדולה. עיריית נתניה כרשות קולטת עליה עושה את מירב המאמצים לסייע לעולים להשתלב בחברה הישראלית. זאת ועוד לעודד עולים נוספים שיגיעו לעיר נתניה.

מהנתונים עולה, כי בשנת 2021 עלו לנתניה כ-3,008 עולים חדשים. מהמדינות: רוסיה, צרפת, אוקראינה, ארה"ב , בריטניה, בלרוס, קנדה, ברזיל, ארגנטינה, ואיטליה, והיד עוד נטויה.

בעיריית נתניה פועל אגף הקליטה- אגף ייעודי המטפל ומעניק ליווי וסיוע שוטף לעולים בניהולו של ג'ורג' דובין. זאת בליווי משרד הקליטה, המלווה את פעילות האגף בתכניות מלווי עולים, תכניות ממוקדות לאוכלוסיית עולי אתיופיה, פעילויות הנצחה לנספי סודן, פעילויות עבור הווטרנים – גיבורי מלחמת העולם השניה ועוד תוכניות רבות. גם הסוכנות היהודית שותפה במימון לימודי העברית באולפן הבינלאומי שבו לומדים מעל 300 תלמידים בכל מחזור.

קליטה בקהילה

פרויקט חשוב שהחל השנה באגף הקליטה הוא פרויקט "קליטה בקהילה". בהובלת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ובליווי חברת מועצת העיר הממונה על הקליטה, ליאורה לוי. הפרויקט מנגיש את כלל הפעילויות והשירותים של אגף הקליטה ברחבי העיר. לקהילות שונות של עולים חדשים וגם ותיקים בכל הגילאים. כחלק מהפרויקט החדש מתקיימים אירועים חדשים ברחבי העיר, סדנאות, הרצאות, ליווי עולים ממש עד לשכונה שבה מתגוררים העולים. את הפרויקט מוביל בני אמר, מנהל המחלקה לקשרי קהילה ופרויקטים.

אגף הקליטה העירוני זוכה להצלחה מחוזית וארצית בביצוע תכניות מיוחדות עבור קהל העולים. במסגרת האגף מופעלים מרכזים שונים לרווחת העולים. בית העולה שבו מתקיימים אירועים, מפגשים של עולים עם מלווי עולים המלווים אותם צעד צעד בשלבי הקליטה הראשונים. משלבים אותם בסדנאות ובפעילויות של העשרה, חברה, מנהיגות והנאה. בשיתוף עם עולים ותיקים ואף עם תושבים ותיקים אחרים. כל זאת מתוך רצון להפוך את השילוב והקליטה לידידותיים ומוצלחים. במסגרת זו ישנו גם ייעוץ תעסוקתי, הדרכה והכוונה בתחומי רכישת מקצוע, חינוך לילדים וכמובן העשרת השפה העברית. מרכז נוסף עבור קהילת העדה האתיופית הוא בית הידידות.

עוד במסגרת האגף מופעלות תכניות לילדים ולנוער עולה. זאת בשיתוף בנות שירות לאומי, מורים ומדריכים הפועלים בשטח ובמוסדות השונים וכן לקהל המבוגרים והקשישים. לרבות פעילות עשירה ומגוונת במועדוני קשישים.

האגף משתף פעולה עם ארגונים שונים לטובת העולים. אחד משיתופי הפעולה האחרונים היה בשיתוף עם בנק הפועלים לקידום סדנת שימוש בסמארטפון בעברית.

תוכנית אחרת לאורך השנה היא פעילות של מנהיגות צעירה עבור העולים שמטרתה חיבור לארץ ישראל. היכרות עם אנשים חדשים, הכרת התרבות הישראלית, ללמוד להתמודד עם קשיי הקליטה. ללמוד את השפה העברית יותר טוב. כמובן להכשיר עולים צעירים להיות מנהיגים בעתיד. עוד כחלק מהתוכנית, מלווה אגף הקליטה את העולים הצעירים בהכשרות שונות וקורסים שונים שנותנים להם אפשרויות נוספות לתעסוקה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן