מדד הגאווה: העיר נתניה ממשיכה בשיפור וממוקמת בעשיריה הראשונה

מדד הגאווה הציג השנה שיפור של 36% ביחס הרשויות המקומיות כלפי הקהילה הגאה; העיר נתניה ממוקמת במקום השמיני מבין 52 ערים שנבדקו

0
425
אילוסטרציה

מדד הגאווה הציג השנה שיפור של 36% ביחס הרשויות המקומיות כלפי הקהילה הגאה; העיר נתניה ממוקמת במקום השמיני מבין 52 ערים שנבדקו.

נציגי האגודה למען הלהט"ב הגישו ביום שלישי לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, את מדד הגאווה לשנת 2022. המדד השנתי בודק מדי שנה את יחסן של הרשויות המקומיות ברחבי ישראל כלפי הקהילה הגאה. בבדיקה בוחנים באגודה כיצד תמכו או קידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני.

מדד הגאווה, כמיטב המסורת זו השנה הרביעית, מתפרסם בפתחו של חודש הגאווה. למרות הלך הרוח בשבועות האחרונים, שהתבטא בקבלת איומים ברצח למארגני מצעדי הגאווה בירושלים ונתיבות, הדו"ח עצמו מציג שיפור ארצי ממוצע של 36%.

הראשונה במדד, שלא במפתיע, ממוקמת תל אביב. את המקום השני חולקות ראשון לציון וגבעתיים. רמת גן מדורגת במקום השלישי.

על פי הדוח, נתניה הציגה שיפור ביחס המענה הניתן לאוכלוסיית הלהט"ב. העיר נתניה נמצאת במקום השמיני בעשיריה הראשונה. במדד קיבלה העיר נתניה את הציון 75.

מהמדד עולה, כי "עיריית נתניה ממשיכה להוביל קו חיובי ושיפור ביחס המענה הניתן לאוכלוסיית הלהט"ב. העירייה מקדמת אירועי תרבות ומובילה נראות במרחב הציבורי. כמו הארת האצטדיון העירוני בחודש הגאווה. העירייה שותפה לקיום מצעד הגאווה ולפרסום אירועים להטב"ים. כמו כן, מועצת העיר מקדמת מסרים פרו להבט"ביים לאחר תקריות להט"בופוביות".

עם פתיחת חודש הגאווה תלתה עיריית נתניה את דגל הגאווה על "הגג" – הבית לצעירים בנתניה. כמו כן פרסמה שאלון למיפוי צרכי הקהילה הגאה. באמצעות תוצאות השאלות יוכלו בעיריית נתניה ללמוד את צרכי הקהילה בעיר.

כמו כן יתקיימו בנתניה אירועים נוספים הקשורים לחודש הגאווה. בין השאר תתקיים שיחה על צבא ומגדר. הקצין הטרנסג'נדר הראשון בצה"ל, עופר ארז יספר את סיפורו האישי. האירוע יתקיים ב-16.6. במועדון המקלט ברחוב אבא אחימאיר 9 בנתניה. בתאריך ה-22.6 יופי בגג הסטנדאפיסט נדב שוורץ, המופע יתקיים בגג. בתאריך ה-1.7.22 יתקיים פיקניק משפחות גאות במתחם פיאנו בעיר ימים.

השנה נכנסו לדוח 52 רשויות. המדידה והציון המשוקלל מתבסס על 30 שאלות בחמישה נושאים. רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. השאלות עצמן כוללות, בין השאר, בדיקה האם ברשות עובד סוציאלי האחראי על נושא הלהט"ב והאם מתקיימות הכשרות לצוותי הרווחה בנושא.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן