מד"א מפרסמת המלצותיה עבור חג חנוכה בטוח בצל הקורונה

כדי למנוע אסונות, מפרסמת מד"א לקראת חג חנוכה, שלל המלצות בטיחותיות - גם אם את החג הזה נחגוג בצל הקורונה בקפסולות ועם המשפחה הגרעינית.

0
292
חג חנוכה - חנוכיה - נתניה
צילום fotolia

השנה חג חנוכה עתיד להיראות מעט שונה. במקום הדלקת נרות מורחבת, נסתפק בקפסולות משפחתיות ונשמור על ריחוק חברתי ומסכות.

על ציבור האזרחים לנקוט ביתר זהירות ואחריות ובקרב הילדים בעיקר, להימנע ממשחקים באש או בהכנסת חלקי הסביבונים לפה, בשל סכנת חנק חמורה.

בשנה שעברה, ילד בן 11 מבת ים, עבר נס חנוכה של ממש. הוא אכל סופגנייה והחל להיחנק. למרבה המזל, במקום נכחה חובשת רפואת חירום במד"א אשר ביצעה תמרון היימליך – והצילה את חייו..

חג חנוכה – הסכנות סביב חנוכיה והדלקת נרות

הדלקת הנרות תתבצע בחנוכייה המיועדת לנרות חנוכה, כשהיא יציבה ושלמה. אין לעשות שימוש בחנוכייה לא יציבה, מאולתרת או העשויה מחומרים דליקים.

החנוכייה תוצב על משטח יציב ובלתי דליק כגון שיש. יש להימנע מהצבת החנוכייה על משטח שאינו מבודד מחום ודליק. לדוגמא: מפה, ניירות או עיתונים או בקרבת וילונות.

אין להתהלך עם חנוכייה דולקת. יש להימנע מלהשאיר את החנוכייה חשופה לרוח, שעלולה להפיל את הנרות ולגרום לשריפה. כמו כן, יש למנוע מצב בו רוח תעיף חומר דליק לכיוון הנרות. לדוגמא: וילונות, ניירות, מפת שולחן וכדומה.

יש להרחיק חנוכיות, מצתים וגפרורים מהישג ידם של ילדים. על מנת למנוע כוויות בפנים, יש להקפיד להרחיק את ראשם של ילדים וילדות – בעלי שיער ארוך מהחנוכיות.

במידה ונתפסה אש בבגדיו של אדם, יש להרחיק אותו ממקור החום, ולגלגל אותו על הקרקע. מומלץ להיעזר בשמיכה כדי לחנוק את האש ולהזעיק באופן מיידי את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי".

עד להגעת כוחות מד"א, יש להסיר את בגדיו של הנפגע. לשטוף את האזורים הפגועים בהרבה מים זורמים פושרים (אין להשתמש במים קרים, קרח או משחות).

זהירות, מאכלים מטוגנים

בזמן השימוש בשמן חם, יש להשתמש בלהבות האחוריות (הרחוקות יותר) של הכיריים. חובה להשגיח על הכלי לכל אורך הטיגון ולהרחיק ילדים מהאזור.

יש להפנות את ידית המחבת פנימה, כדי שילד לא יוכל לתפוס בה. בנוסף, על מנת להימנע מהיתקלות בידית המחבת והפיכתה. אין לשפוך מים על שמן בוער. במידת הצורך יש לכסות את הסיר או הכיריים במגבת רטובה.

מומלץ שלא לחמם סופגניות במיקרוגל, מכיוון שהריבה מתלהטת בשניות ויכולה לגרום לכוויות. יש להיזהר גם מנגיעה בסופגניות או לביבות שחוממו מחדש בידיים חשופות – משום שהשמן שנמצא בהן עלול לגרום לכוויות.

במקרה של כוויה מקומית – יש לשטוף במים זורמים. אין למרוח חומרים מסוגים שונים המחריפים את סכנת הזיהום. אין לפוצץ שלפוחיות, מאותה סיבה. יש להזעיק את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי".

סופגניות עלולות לגרום לחנק. ולא רק, גם סביבונים קטנים, מטבעות וכן מטבעות שוקולד. יש להרחיק את כל הדברים הללו מילדים עד גיל חמש. מומלץ לחתוך את הסופגניה לחתיכות קטנות ולהיות ליד הילד בזמן שהוא לועס. 

במקרה חנק, אם הנפגע מסוגל לדבר או להשתעל, יש לעודד אותו להשתעל בלבד. במקביל, להזעיק את צוותי מד"א. אם הנפגע אינו מסוגל לדבר, אינו משתעל או שאינו נושם, יש להתקשר למד"א בטלפון חירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי". יש לפעול לפי הנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד.

 

 

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן