מבצע משולב נגד מתחמי לופטים ופיצוציות בנתניה

המשטרה בצעה ביום שבת בערב אכיפה מוגברת בשילוב גופים אזרחיים, שהתמקדה ב"לופטים" הפועלים בנתניה ללא היתר; כל הלופטים שנבדקו נבנו ללא היתר וללא אמצעי בטיחות

0
479
מבצע נגד לופטים ופיצוציות בנתניה. צילום דוברות המשטרה

שוטרי משטרת נתניה, לוחמי מתפ"א ומג"ב הובילו בשת"פ פרקליטות מחוז מרכז אזרחי, אכיפה ממוקדת בבתי עסק שונים בעיר. זאת תוך איגוד כוחות וסמכויות של כלל גופי האכיפה האזרחיים. בכלל זה השתתפו במבצע ביטוח לאומי, כיבוי אש, המרכז לגביית קנסות, חברת חשמל, משרד הבריאות, אגף ההנדסה העירוני ועוד.

הפעילות המשולבת בפיקוד מפקד תחנת המשטרה בנתניה התקיימה כאמור כנגד בעלי עסקים מסוג "לופטים" ופיצוציות המהווים מוקד לפעילות עבריינית וביצוע עבירות שונות המסכנות את שלום הציבור.

ממצאי הבדיקה של הביטוח הלאומי עולה, כי המספר מקומות העסיקו שוהים בלתי חוקיים. עובדים אלה היו ללא היתרים ואישורים כנדרש – דבר העלול להוות סכנה ביטחונית. כמו כן מספר מקומות העסיקו עובדים ללא דיווח לרשויות המס כחוק. במקרה אחד העסיק המקום עובד זר ללא אישורים ובמקום נוסף עובד ללא דיווח לביטוח הלאומי.

בבדיקה של משרד הבריאות נמצאו מדדים חריגים בהתאם לתקינת המים הנדרשת בתחזוקת בריכות במספר לופטים.

נציגי המרכז לגביית קנסות איתרו בעל חוב למדינה בסך מאות אלפי שקלים. הנציגים החרימו את ציוד העסק של בעל החוב. זאת כאמור בגין החוב.

מבדיקת כיבוי אש עולה, כי כל מתחמי הלופטים פעלו ללא אמצעי בטיחות המיועדים להגנה משריפות. אמצעי בטיחות הנדרשים בעסקים מסוג זה. כמו כן קבעו הבודקים, כי ישנתם מקומות המהווים סכנה בטיחותית לשוהים במקום. נודע, כי בהמשך יישקלו צעדים מנהלתיים נגד בעלי הלופטים.

גם בבדיקה של אגף הנדסה של עיריית נתניה הממצאים היו חמורים. מהבדיקה עולה, כי כלל המתחמים נבנו ללא היתר ובשימוש חורג. מאגף ההנדסה מסרו, כי האגף ימשיך טיפול התובע העירוני ומול פרקליטות המדינה.

מהמשטרה ציינו, כי מדובר באכיפה ממוקדת כחלק מהאסטרטגיה ההתקפית שמנהל מחוז מרכז כנגד גורמי פשיעה. זאת למען הציבור שומר החוק ובטחונו.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן