מאיץ החלקיקים של בני עקיבא נתניה

0
117

הביקור במאיץ החלקיקים הבינלאומי בשוויץ כלל חמישה ימי לימוד אקדמאים מלאים ומפגש עם חוקרים מכל העולם בנוגע למבנה המאיץ, תפקידו והמטרות הפיזיקאיות שלשמן הוא קם.

במסגרת הסיור נפגשו חברי המשלחת עם חוקרים ישראלים שמשתתפים במחקר המאיץ. החוקרים הישראלים סיפרו להם על הקשר בין מדינת ישראל – חברה מלאה בפרויקט, על המחקרים הישראלים ועל התפקיד המיוחד של ישראל במחקר.

מית' סקוט, רכז התוכניות הבית ספריות מכל העולם, שיבח את חברי המשלחת של הישיבה וציין שהוא בטוח שהוא צופה בדור העתיד של חוקרי הפיזיקה בעולם.

לאחר הביקור במאיץ שהו התלמידים בסוף שבוע מיוחד עם הקהילה היהודית בז'נבה, בתפילות וארוחות עם חברי הקהילה, חברי המשלחת אף יצרו קשר מיוחד במהלך סוף השבוע עם צעירי הקהילה. שיאו של הביקור בקהילה היה סעודת מלווה המלכה המשותפת שנמשכה אל תוך הלילה.

משלחת תלמידי ישיבת בני עקיבא, שמנתה 17 תלמידים ממגמת הפיזיקה בישיבה, נסעה בליווי ראש המגמה ד"ר מרק גלר ומנהל התיכון הרב איתמר רוזנפלד. המסע הלימודי התקיים בשיתוף מרכז אילן רמון.

הרב איתמר רוזנפלד, מנהל התיכון בישיבה, תיאר את המסע הלימודי וסיכם את המסע: "התלמידים חוו מסע לימודי מיוחד, מאתגר וחד פעמי שבו נחשפו אל ה"עולם האמיתי" של המחקר הפיזיקאלי, התמודדו בצורה מעוררת השראה עם מחסומי השפה ודאגו לקדש שם שמים ולחבר את הקהילה היהודית עם דרכה החינוכית של ישיבת בני עקיבא נתניה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן