הנוער מצפצף על החוק: מאות תאונות עם אופניים חשמליים בנתניה

בעיריית נתניה מרחיבים המאבק למניעת תופעת בני 16 ומטה הרוכבים על אופניים חשמליים. עם אכיפה חלקית והתעלמות הורים מדרישות החוק, המצב לא טוב. 

1
483
נאבקים בתופעת רוכבי אופניים חשמליים בנתניה מתחת לגיל 16. צילום נורית מוזס
נאבקים בתופעת רוכבי אופניים חשמליים מתחת לגיל 16. צילום נורית מוזס

בעיריית נתניה מרחיבים המאבק למניעת תופעת בני 16 ומטה הרוכבים על אופניים חשמליים. עם אכיפה חלקית והתעלמות הורים מדרישות החוק, המצב לא טוב.

הנתונים קשים. בשנת 2020 אירעו בנתניה מאות תאונות דרכים בהן היו מעורבים בני נוער. מרביתם רכבו על אופניים חשמליים. רוכב אחד נהרג וכן 11 נפצעו קשה. עשרה נפצעו באורח קל. מעיריית נתניה נמסר, כי עיריית נתניה פועלת מזה שנים במאבק בתופעה הקשה. בימים אלה, כאמור, מגבירה הסברה ואכיפה בנושא.

בתוך כך, בעקבות ריבוי תלונות במתחם הציבורי של מרכז פיאנו – עיר ימים, החלה פעילות אכיפה יומית. במסגרת הפעילות, החרימו אנשי מערך האכיפה בעיריית נתניה, למעלה מ-15 בטריות של אופניים חשמליים. כמו כן, חולקו קנסות.

"בימים שלפני חופשת הקיץ חשבנו שיהיה נכון להזכיר, לרענן את הכללים. חשוב לנו להסביר מהם האיסורים כדי שכל הילדים שלנו יחזרו הביתה בריאים ושלמים. בכוחות משותפים הוכנה תכנית הכוללת הסברה בבתי הספר. זה כולל הצגות, הרצאות וחלוקת קסדות לנערות ונערים. בדגש על בני 16 ומעלה אשר רשאים לרכב. פעלנו להצבתם של שלטים בכניסות לבתי הספר. כמו כן, שליחת מכתבים להורים וגם אכיפה באמצעות קנסות".

בעיריית נתניה ציינו חלק מבתי הספר התיכונים בהם מתקיים מבצע ההסברה.  שטקליס, חיים גורי, אלתרמן, בר אילן וכן אור יד ליבוביץ'. עוד מדגישים בעיריית נתניה, תוך פנייה להורים, כי החוק קובע שמתחת לגיל 16 הרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים אסורה.

בתיקון התקנות משנת 2019 נקבע כי מגיל 16 הרכיבה מותרת אך ורק למי שקיבל רישיון נהיגה או, לחילופין, עבר את מבחני התיאוריה. אם זה לא המצב, עליו לעבור מבחן ייעודי בנושא.

"העיריה ומשטרת ישראל יכולות להיות לעזר, אך ללא שיתוף פעולה של ההורים והנערים המצב עלול להחמיר".

הפעילות הינה יוזמה משותפת של הנהגות ההורים בתיכונים ומנהלי בתי ספר. בשיתוף עם סגני ראש העיר, שירי חגואל סיידון ואלי דלל. המחלקות האמונות על יישום הפעילות מטעם העירייה הן: המטה העירוני לבטיחות בדרכים, מינהל חינוך, מינהל אכיפה, אגף דוברות והסברה וכן משטרת ישראל.

 

תגובה 1

  1. אוי אורלי, אורלי,
    את ממש שופר העירייה, ולא מכבדת את עצמך כעיתונאית.
    העירייה שולחת את נערי נתניה לכביש, כי אין שבילי אופניים בנתניה. שהם ירכבו בכביש, לא הילדים שלי.
    ואני נגד רכיבה על המדרכה, ומי שישתולל שייענש !
    שאלת את סגני העיר מה הם עשו למען הנוער? תבדקי- נתניה האחרונה מהערים הגדולות בסלילת שבילי אופניים.
    העירייה לא צריכה דובר- יש לה.
    נתניה זקוקה לעיתונאים רציניים.
    מה את?!

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן