מאות רופאים הפגינו מול משרד הבריאות בירושלים

מאות רופאים, בהם רופאים מבית חולים לניאדו בנתניה יצאו בבוקר יום ראשון להפגנה מול משרד הבריאות בירושלים; לטענתם "התנהלות משרד הבריאות זה הווריאנט הכי מסוכן"

0
144
בתי החולים הציבוריים נגד משרד הבריאות. צילום באדיבות דוברות בית חולים לניאדו

מאות רופאים משבעה בתי חולים ציבוריים בארץ עלו לירושלים להפגין מול משרד הבריאות. הרופאים, בהם רופאים מבית חולים לניאדו בנתניה מחו על התנהלות משרד הבריאות, שלכאורה, לא עמד בהסכמים מולם והביא לקריסתם.

״בתי החולים בסכנת חיים. שיתוף הפעולה של משרד הבריאות ושר הבריאות עם שיטת הטפטוף וההרעבה – מביש ומבזה את מערכת הבריאות בשיא משבר הקורונה. זהו מחדל חריף של משרד הבריאות שפוגע בתפקוד בתי החולים. התנהלות משרד הבריאות זה הווריאנט הכי מסוכן – המאבק יימשך ללא הגבלת זמן״ מסרו מנהלי בתי החולים.

הצוותים הרפואיים חסמו את רחוב ירמיהו בירושלים בכניסה למשרד הבריאות.

מזה מספר ימים עברו בתי החולים הציבוריים לעבודה במתכונת שבת. בתי חולים אלה, בהם לניאדו בנתניה.

בפניה בשבוע שעבר לשר הבריאות עמדו מנהלי בתי החולים על היעדר תיקצוב ואי יכולתם לטפל בחולים בצורה נאותה.

"הרינו להודיעכם, כי בשל הגרעון המבני שכופה עלינו המדינה ובעקבות אי קיום ההסכם עם בתי החולים הציבוריים, 7 בתי החולים לא מסוגלים לתפקד באופן מלא ולתת טיפול נאות למטופלים בשל היעדר תקצוב. לאור זאת, יעברו שבעה בתי החולים למתכונת שבת ויבצעו רק פעילות מצילת חיים. לא יתקבלו פינויים ממד"א שאינם מצילי חיים ויש להפנותם לבתי חולים אחרים".

עוד הוסיפו: "לא נפתח איתנו מו"מ, איש לא מדבר איתנו. עם הבנה וסימפטיה לבעיות שלנו אנחנו לא יכולים לשלם לספקים. אנחנו דורשים לפתוח איתנו מו"מ ישיר לפתרון המשבר. היום בערב ראש הממשלה ממריא מפה ומשאיר אותנו להילחם בקורונה עם מחסניות בלי כדורים. אנחנו מצפים ממנו להתערב במשבר".

זאת ועוד: "עם הבנה וסימפטיה לבעיות שלנו אנחנו לא יכולים לשלם לספקים. אנחנו דורשים לפתוח איתנו מו"מ ישיר לפתרון המשבר".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן