מאבק ארצי נגד תכניות הבנייה של האוצר

0
113
יוצאים נגד תוכניות הבנייה של האוצר, חברי מטה המאבק

הוקם רשמית מטה המאבק הארצי נגד מה שכינו "טירוף הבנייה של פוליטיקאי האוצר בערים"; עיקר המחאה נגד תכניות המתאר ותכניות הבנייה בערים השונות בארץ, בכלל זה בעיר נתניה ובאזור עמק חפר. בפגישה ראשונה הגיעו להסכמה כלל המשתתפים, כי אומנים לכל עיר התחלואים והבעיות שלה, אולם המכנה המשותף לכולן היא מדיניות עידוד הבנייה מצד משרד האוצר, תוך התעלמות מוחלטת מהפגיעה באיכות חיי התושבים.

נתניה, הרצליה, כפר סבא, הוד השרון, רמת השרון, עמק חפר, פתח תקווה, קריית אונו, תל אביב, באר יעקב, אשדוד ונהריה – אלה הן רק חלק קטן מרשימה ארוכה יותר של רשויות מקומיות בהן פועלים פעילי ציבור נגד שורה של תכניות בנייה. את העיר נתניה מייצג בפורום האזרחי המאיים במאבק ציבורי ומשפטי, חזי ויסוקי – תושב שכונת קריית השרון ופעיל ציבור מוכר.

לדברי ויסוקי, ממובילי המאבק בתכניות הבנייה בעיר נתניה: "כשנמאס אז נמאס. הגיע הזמן שקודם כל, לפני שמתכננים ובונים חדש, ידאגו לישן. אני מדבר על תשתיות ראויות יהיו בעיר. בתי ספר בזמן, גנים בזמן , חטיבות בזמן, כבישים ותחבורה ציבורית בזמן. אין לאיש מאתנו התנגדות לבנייה, אולם אנחנו מאמינים שלפני שמאשרים בנייה ולפני שמתכננים תכניות, צריך לדאוג שכל התשתיות האזרחיות יתאימו לאוכלוסייה. לצערי, הוצאת אגף התכנון ממשרד הפנים למשרד האוצר, הפך אותו לפוליטי. את האחריות על התכנון יש להחזיר לאנשי המקצוע המתכננים".

דעה דומה השמיע קובי חנוך, ממובילי המאבק בתוכנית המתאר בהוד השרון: "לא חשוב כמה הצלחה הייתה בשלבים ראשוניים – ברגע שמגיעים לוועדה המחוזית והועדה הארצית, נתקלים במערכת פוליטית ולא מקצועית המנוהלת מלמעלה ביד רמה וכולה מפוקסת על דחיפה של כמה שיותר תכניות בניה בכמה שיותר מהר, תוך כדי התעלמות מופגנת מהתשתיות, מהתושבים, מצרכיהם ומהפגיעה באיכות חייהם".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן