נציגי למען נתניה עזבו במחאה את ישיבת ועדת הכספים

1
137
למען נתניה - סערת התקציב
סערה סביב התקציב

טיוטת תקציב עיריית נתניה לשנת 2017 ממשיך לייצר סדקים במבנה הקואליציוני המקומי: בצעד חריג עזבו נציגי סיעת למען נתניה, חברי המועצה עופר אורנשטיין ודניאל מהרט, את ישיבת ועדת הכספים שהתקיימה בשעות הערב של יום שלישי – זאת במחאה על שמרבית בקשות הסיעה לתוספות תקציביות, נדחו או שכלל לא הוכנסו לטיוטת ספר התקציב העירוני לשנת 2017. צעד מחאתי זה עורר את זעמו של יו"ר הוועדה, שלמה ישי, המשמש גם כנציג סיעת נתניה אחת שתקף בחריפות את התנהלות אורנשטיין ומהרט. בעוד אנשי למען נתניה טוענים בתוקף, כי "התקציב הוא ביטוי לסדר העדיפויות העירוני, וכאשר זה אינו משקף את הצרכים האמיתים בשטח, לא נוכל לתמוך בו", טוענית מנגד אנשי נתניה אחת, כי "כשמדובר בתקציבי עתק, גם בקשות צריכות להיות ריאליות ובטווח הסביר".

על-פי הערכות פוליטיות, במידה ולא ימצא פתרון תקציבי בימים הקרובים, צפויים חברי סיעת למען נתניה, בראשות המשנה לראש העירייה הרצל קרן, להצביע נגד הצעת התקציב לכשיוצג בפני מליאת מועצת העיר – זאת כחלק מההליך המקובל. סך הדרישות התקציביות של למען נתניה מסתכמות בסכום הנע בין ארבעה לשמונה מיליון שקלים. את הכספים, כך טענו חברי למען נתניה, ניתן לקצץ מסעיפים אחרים, בין השאר, תקציב תזמורת נתניה ותקציב הפלנטריום.

"התנהלותם של אורנשטיין ומהרט בוועדת הכספים, אינה התנהלות המקובלת במבנה קואליציוני והיא מצביעה על אי-רצון להישאר בקואליציה", טענו דקות ספורות לאחר ישיבת הוועדה גורמים פוליטיים המזוהים עם נתניה אחת:"כלל לא ברור אם מדובר בעמדה של כלל הסיעה המתחרה או של חלקה", הוסיפו.

בקשות למען נתניה – סעיפים במחלוקת

סיעת למען נתניה הגישה לשלמה ישי, יו"ר ועדת הכספים ונציג סיעת נתניה אחת בראשותה של ראה"ע מרים פיירברג, עוד במהלך סדרת פגישות מקדימות בטרם כונסה ועדת הכספים, שורה ארוכה של בקשות תקציביות. בסעיף מימון מלא וקיצור הליך פרויקט הצבת דשא סינתטי בכל גני הילדים עד לסוף שנת 2017, הגיעו שתי הסיעות להסכמה מלאה – זאת לאחר שכבר בשנת 2014 הובילו שתי הסיעות את ההליך. החלטה על-כך התקבלה כבר לפני כשלושה שבועות, אולם רק בתחילת שבוע שעבר אושרר ההליך בהחלטה המשותפת לכלל חברי הקואליציה העירונית.

למרות ההסכמה על נושא הדשא הסינתטי, בכל שאר הבקשות התקציביות, כך לטענת חברי המועצה אורנשטיין ומהרט, לא חל גידול משמעותי בתקצוב, ובמקרים מסוימים אף הוסרו הסעיפים מטיוטת התקציב.

במסגרת הבקשות התקציביות של למען נתניה ביחס למה שהוצע בספר התקציב: פערים תקציביים משמעותיים בהגדלת תקציב סבסוד הקייטנות העירוניות, פערים משמעותיים בהגדלת התקציב למתנ"סים בשכונות מוחלשות. בניגוד לשנת 2016 בה אושרו תקציבים להקמת מרכז קהילתי חדש במרכז העיר והקמת מבנה נוער בקריית השרון שבפועל לא בוצעו, בטיוטת ספר התקציב לשנת 2017 – כך לטענת נציגי סיעת למען נתניה – הסעיפים הללו הורדו.

ענת לביא אזולאי תוקפת

חברת המועצה מטעם סיעת למען נתניה, עו"ד ענת לביא – אזולאי, הודיעה על תמיכתה בצעד חבריה לסיעה. לנתניה און ליין אמרה:  "אנו, שנה אחר שנה, מצפים שהתקציב יתייחס לאותם נושאים ולתחושתי קיימת התעלמות מהדרישות הלגיטימיות והענייניות… בחברה מתוקנת חובה להביא בחשבון את הצרכים של כולם (מי יותר או מי פחות) ולבחון מתי נכון להפחית ממקום מסוים לטובת דבר אחר מתבקש יותר. אני חושבת שדרישות סיעת למען נתניה לתקציב 2017 הן דרישות לגיטימיות אשר מטרתן להטיב עם התושבים ולתת מענה לצורך של התושבים. אם יש קיבעון, אז אנחנו לא משחקים במגרש הזה ולא ניקח חלק. אנו נאבקים למען קידום העקרונות שלמענם נכנסנו לקואליציה. התקציב הוא ביטוי לסדר העדיפויות העירוני, וכאשר זה אינו משקף את הצרכים האמיתיים בשטח, לא נוכל לתמוך בו".

שלמה ישי יורה בחזרה

"במשך קרוב לחודש התנהלו שיחות עם נציגי למען נתניה, שהגישו בקשות תקציביות גבוהות ביותר – בחלקן גם לא ריאליות. הובהר להם, שאין כל אפשרות להיענות לבקשות אלה ויש לקחת בחשבון את בקשותיהן של הסיעות האחרות בקואליציה – כולל אנשי סיעת נתניה אחת המונה תשעה חברים – זאת בהתחשב במגבלות התקציב ובשמיכה הקצרה", ציין לנתניה און ליין חבר המועצה שלמה ישי: "ברור שכאשר יש קואליציה רחבה, אי-אפשר שכל אחד ייצא עם תאוותו בידו. בימים האחרונים התקיימו שיחות אינטנסיביות ולא נאמר בהן, בשום אופן, שיש כוונה לנציגי למען נתניה  להצביע נגד התקציב".

לטענת ישי: "בתום ישיבה בת שעה וחצי, בה עלו אנשי הגזברות לכל שאלותיו של אורנשטיין, העלה האחרון דרישה לקצץ שמונה מיליון שקלים במספר סעיפים כדי לעבות סעיפים אחרים. הרצון לעבות סעיפים אלה מצידנו היה רצון כן, אולם לא הייתה הסכמה לקיצוץ באותם סעיפים שהם דרשו לקצץ. אז הודיע אורנשטיין, ללא התראה מוקדמת, שאין הוא יכול לתמוך בתקציב. בניסיון למצוא פשרה מוסכמת ואף הוצעה פשרה ולאחריה פשרה נוספת. אלא, אורנשטיין ומהרט החליטו לעזוב בהפגנתיות". באשר לאפשרות, כי סיעת למען נתניה תצביע נגד התקציב במידה ולא יימצא פתרון בימים הקרובים, ענה ישי: "פתרונות תמיד ניתן למצוא, אם יש מי שמעוניין למצוא פתרונות. אין זה סוד, שלסיעת נתניה אחת יש עניין רב להישארותה של סיעת למען נתניה בקואליציה העירונית וההישגים שהושגו בקואליציה זו עד כה הם רבים, אבל לא בתנאים שהוצבו בפנינו – כשברור לכל מי שמכיר את התקציב היטב שעיבוי בסעיף אחד על חשבון סעיף אחר בסכומי עתק, עלולים להביא לחיסול הסעיף האחר לחלוטין".

 

תגובה 1

  1. כחברת ועד צפון וכתושבת צפון העיר מברכת את חברי למען נתניה על צעדם זה ומחזקת אותם. ואיני היחידה. בחודשים האחרונים אנחנו בקשר עם חברי למען נתניה, -שמסיבות שלא אכפת לי אם הן פוליטיות או אנושיות גרידא – נפגשים עמנו, נרתמים לעזור בתחומים שונים שאנחנו מנסים לקדם כבר שנים, ללא הועיל. צפון העיר מוזנח, נשכח מכל לב בכל תחום ובכל פרמטר, למעט הענקת היתרי בניה לא הגיונים שייפגעו בתושבים ולא יעזרו. במסגרת התקציב למען נתניה נאבקת, בין יתר הדברים, על זירוז הקמת מרכז קהילתי, על פינוי מפגעים שאנחנו מתריעים נגדם שנים והובטח שיטופלו, על גינון נורמלי ורציף, על הגדלת תקצוב למרכזים הקהילתיים נורוק ודב הוז.מתנ"ס נאות הרצל מרוחק ממרבית תושבי הצפון ואינו מסוגל לתת מענה.
    תגובתו של יו"ר הקואליציה הזויה. צרכי העיר כולה? מתי בפעם האחרונה עשתה העירייה משהו למען תושבי צפון העיר??? רק הבטחות ריקות זה מה שקבלנו ואנחנו מקבלים.
    אז לא מי שמצקצק בלשונו – המשיכו לצקצק. כ ו ל ם במועצת העיר עושים מה שעושים, בדיוק מאותה הסיבה. אלה שנותנים לשכונות חזקות ומחלישים יותר ויותר את השכונות הוותיקות, וצפון העיר בראשן. הגיע הזמן שיידאגו גם לנו.

    והכי מגוחך זה הפרסום אתמול על שהיעות רצון התושבים משירותי העירייה – נתניה במקום השלישי.
    תשאלו אותנו, בצפון העיר. מקום אחרון.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן