כיצד לצמצם פגיעה בילדים להורים גרושים

1
109

ביוזמה חדשנית מקיים משרד הרווחה סמינרים אשר מלמדים בני זוג בהליך גירושין ולאחריו כיצד לצמצם את הפגיעה בילדיהם

—-

משרד הרווחה מקיים סמינרים, בין השאר בנתניה, שמלמדים הורים גרושים איך לצמצם את הפגיעה בילדים במהלך הגירושים ולאחריהם. הסמינרים מתקיימים בתנאי פנימיה והינם פרי יוזמה של יחידות הסיוע של משרד הרווחה, הפועלות ליד בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים במטרה לסייע למתדיינים בערכאות השונות, לשופטים ולדיינים להבין את הצד הרגשי הפעיל בסכסוכי המשפחה, למזער את נזקי הליך הגירושין ולנסות ולהגיע להסכמות בין בני המשפחה ללא פגיעה בילדים.

בתהליך הלמידה בסמינרים מתמקדים בקשר החווייתי בין הילדים להורים, כיצד להתמודד עם נושא העדר מפגשי הורה-ילד. כמו כן נעשית עבודה עם ההורים על חשיבות ההפרדה בין זוגיות להורות ובכך לצמצם את עוצמת הפגיעה בילדים.

ממשרד הרווחה נמסר, כי מטרות הלמידה הן פיתוח וחיזוק מיומנויות תקשורת בין ההורים לילדיהם, שיפור מיומנויות הוריות ויצירת מכנה משותף רחב, שמעניקים תחושת שייכות ובטחון בין המשתתפים על מנת שיוכלו להמשיך בתהליך האינטראקציה גם במסגרת הבית בקהילה.

את הקבוצות הלמידה מלוות עובדות סוציאליות מיחידות הסיוע של משרד הרווחה.

גם הילדים הם חלק מהסדנאות ומהלמידה. גילאי הילדים המשתתפים נעים בין גיל 8 ל-12. המשתתפים מופנים לסדנאות מיחידות הסיוע וממחלקות הרווחה ברשויות המקומיות.

במסגרת הסמינר נערכו סדנאות שונות בהן:

סדנת קרקס שאיפשרה מגע, קשר, צחוק וחוויה בין ההורה לילד. סדנת שוקולד. סדנת o.d.t – פעילויות בזוגות (הורה –ילד) –תרגיל הקשבה, יצירת חוויות של 'ביחד', הנאה, צחוק וחווית הצלחה. סדנת הורים עם העו"סיות מיחידות הסיוע של משרד הרווחה – העוסקת בהתייחסות לתפקיד ההורה בגירושין. ההורים דיברו בפתיחות על הקשיים שהם עוברים עם אם/אב הילד והקשר שלהם עם הילדים. סדנת ילדים-תיאטרון ויצירה שבסיומה כל ילד הכין מתנת אהבה להורה. וכן סדנת תיפוף.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן