כדורגל חופים: לירון פרטוק בונה על קמבק

0
95
לירון פרטוק נתניה
לירון פרטוק, בימי מכבי נתניה (כדורגל חופים). צילום ארכיון ניר אנשר

למעלה משנה מביט לירון פרטוק, מי ששימש כקפטן מכבי נתניה ואחד השחקנים הבולטים בנבחרת כדורגל החופים של ישראל, בחבריו לליגה וכולו מלא געגוע. פציעה קשה וטורדנית, שהשביתה אותו ושלחה את פרטוק אל היציע, ממשיכה לעכב את חזרתו לחולות – אך הוא לא מתכוון לומר נואש ומסמן את המטרה הבאה: לשמש כמאמן – שחקן. בראיון לנתניה און ליין הוא מדבר על הכל.

מה קורה איתך העונה, האם אתה נראה אותך לובש את מדי נתניה?
"האמת, דיברו איתי ארבע קבוצות בתקופה האחרונה, ביניהן, גם מכבי נתניה – אבל אחרי הפציעה שהשביתה אותי כמעט שנה ואחרי שדיברתי עם מאמן נתניה, בני לם, אני לא בטוח שאני מתאים לקונספט העונה. יש דיבורים עם קבוצות, אבל לא כאלה עם מטרות יותר מידי בומבסטיות. אני רוצה לשחק גם בשביל הכיף וגם להעניק מהניסיון שלי. יכול מאוד שזה גם יהיה בשילוב של עוזר מאמן ושחקן. אני רוצה לחזור ממש בהדרגה ולא לשיא הלחץ, לקבוצה המתמודדת על התואר כדוגמת נתניה. בנתניה, למשל, כך אני מעריך, מיד עם הצטרפות הזרים, לא נראה לי שאוכל לקבל דקות משחק או לתרום יותר מידי ברמה מקצועית. ברור שאחרי עשר שנים זה יהיה מוזר לא לשחק שם, למרות שמאוד רציתי את נתניה. אולם, אחרי מספר שיחות עם בני לם, הסכמנו שנינו, שהכי טוב לשני הצדדים זה לצאת לשנת אוורור. הכול ברוח טובה כמובן".

אז איפה נראה אותך השנה משחק בסופו של דבר?
"כמו שאמרתי, כנראה כמאמן שחקן או עוזר מאמן ושחקן. צחי אילוז, שמאמן ומשחק בפתח תקווה, מאוד רוצה שאגיע. אחי, אורן פרטוק, רוצה שאבוא לחולון ואפילו כרמיאל הביעו עניין – אבל אני רוצה לראות שאני בכלל יכול לשחק ולתרום, אחרת אין בכלל על מה לדבר להתבזות אני ממש לא מעוניין ואז אני רק אאמן למרות שאני מת לשחק".

איך התרשמת מהמחזור הראשון של הליגה העונה ואיך מהמחזור השני?
"כפר קאסם ניצחו בצורה מרשימה וזה עוד בלי שני הזרים המצוינים שלהם שפצועים כרגע. הם גם הביאו זר שלישי מעולה. זה פקטור מאוד משמעותי בליגה. אני מאמין שנתניה וראש העין יתנו פייט חזק גם העונה. נתניה, בינתיים, רשמה שני ניצחונות מרשימים מאוד – עם חמישה שערים שהבקיעה בכל משחק".

אפרופו נתניה. הקבוצה המקומית ללא בדש שיחקה מול כרמיאל אליה עבר בדש העונה, ורשמה ניצחון קליל. הופתעת?
"לא. כרמיאל הגיעה לכמה מצבים טובים בהתחלה. השוער הנתנייתי נתן הופעה נדירה – פשוט הצגה והוא לטעמי גם שוער הכי טוב בחופים. אחרי שנתניה כבשו, כרמיאל התפרקה – מה גם, שלניסיון של המאמן בני לם אין תחליף. הוא ידע, שברגע ששחקני נתניה יסגרו את בדש ויקיר שינה בצורה טובה, זה יקשה על כרמיאל לפרוץ. מה גם, שהבלם הנתנייתי ובלם נבחרת ישראל אלון לוי נתן את אחד המשחקים הכי טובים שלו בשנים האחרונות בחופים, מאז שאני מכיר אותו. גם במשחק השני נתניה נתנה הצגה מדהימה והוכיחה שליטה מלאה עם ניצחון מרשים בתוצאה 5:2".

מי הקבוצות שלדעתך יגיעו לפיינל פור השנה לפי מה שהתרשמת אפילו שעברו רק שני מחזורים?
"לדעתי כפר קאסם ,ראש העין , נתניה ובני יהודה. לפי דעתי, כפר קאסם, גם השנה, היא הפייבוריטית, ואני מאמין שבקו הסיום נראה גם השנה את מכבי נתניה".

כמי שהתמודד ברשימתה של ראש העיר למועצת העיר וכחובב כדורגל, מהי עמדתך על כל פרשת הנוכל אליהו?
"תראה, היום שכולם ראו את הבן אדם ומתנהל מולו משפט והיו זקוקים לשני צוותי חקירה מלאים כדי להכין את הרקע לכתב האישום, הכי קל זה לבוא בתלונות ולומר ידענו. גם אני, אחרי שראיתי את הבן אדם, הרגשתי משהו מוזר – אבל – זו הבעיה עם נוכלים: קשה מאוד לזהות אותם. הוא עבד על המון אנשים, כולל הקרובים אליו, כולל אנשי עסקים מוכרים, עורכי דין מוכרים ואנשי מקצוע רציניים ביותר. למזלנו, בעירייה, הבינו את זה מהר מאוד. אנשים שוכחים שמכבי נתניה זאת קבוצה פרטית. עיריית נתניה ממש, אבל ממש לא חייבת לסייע ולתמוך במכבי נתניה. יותר מזה, מי שהצילה את הקבוצה מספר פעמים מהתרסקות כלכלית בטוחה, למרות שמדובר בקבוצה פרטית, זו ראש העירייה. למרים פיירברג יש עיר לנהל והיא האחרונה שאפשר, אם בכלל, לבוא אליה בטענות. תאמין לי, שהיא הראשונה שהתאכזבה מכל מה שקרה, והיא עדיין עושה הכול בכדי לעזור לקבוצה. קל לראות כמה קשה למצוא רוכש במצבה של מכבי נתניה היום, אבל אני מנסה להיות אופטימי כמו כולם שבסוף זה יסתדר".

האם ליגת העל ומכבי נתניה זו שאיפה מוגזמת לעונה הקרובה?
"האוהדים חיים בלה-לה לנד: כל עוד לא יימצא רוכש רציני, עדיף לבנות את הקבוצה מהיסוד. כסף זה מילת המפתח. גם פתח תקווה וגם כפר סבא היו במצב דומה, והן יצאו ממנו בעבודה איטית ונכונה. אני מאמין, שבסוף הכל יסתדר לטובה. יש למכבי נתניה מספיק אוהדים עם אפשרויות כלכליות כדוגמת דובל'ה לנד ואייל סגל ועוד כמה, ויש גם – אולי – את איש העסקים גרוס שהגיש הצעה. הכי נכון, בהיבט כלכלי, הוא לפעול לאט ולשקול היטב כל צעד. דבר אחד בטוח, אם הקבוצה חפצת חיים לאורך שנים, זה לא רק השגת תקציבי ומקורות מימון, אלא ובעיקר תכנון מחדש ולטווח ארוך של כל המערכת הקיימת והתבססות על הכוח המקומי".
".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן