יוני שטבון יו"ר האופוזיציה הודיע: פורש ממועצת העיר נתניה

חבר המועצה יוני שטבון הודיע ביום שישי, כי הוא פורש מתפקידו כיו"ר האופוזיציה העירונית וכן ממועצת העיר. את ההודעה הלקונית פרסם שטבון בדף הפייסבוק שלו

0
599
יוני שטבון
חבר המועצה יוני שטבון. צילום יח"צ

חבר המועצה יוני שטבון הודיע ביום שישי, כי הוא פורש מתפקידו כיו"ר האופוזיציה העירונית וכן ממועצת העיר. את ההודעה הלקונית פרסם שטבון בדף הפייסבוק שלו.

שטבון, ראש סיעת "אחריי" במועצת העיר, לא פרט בהודעתו את המניעים לפרישתו. כך כתב:

"אני רוצה לעדכן אתכם באופן אישי, כי אעזוב היום את פעילותי במועצת העיר נתניה. אמשיך בע"ה להיות ממוקד בעשייה עבור כלל הציבור בישראל במגוון תחומים. ברמה האישית, המשפחתית והציבורית –  זהו הדבר הנכון לעשות".

אין זה סוד, כי במהלך החודשים האחרונים גורמים פוליטיים בנתניה, העריכו כי מיעוט ההתבטאויות של שטבון ומיעוט הגעתו לישיבות המועצה ולוועדות השונות – יובילו אותו לפרישה.

שטבון, חבר כנסת לשעבר, פרץ כזכור לתודעה לפני כשלוש שנים – כאשר הכריז על החלטתו להתמודד על ראשות העיר באוקטובר 2018. לשם כך אף העביר את מקום מגוריו דאז מירושלים לנתניה.

בבחירות לראשות העיר זכה לרבע מהקולות (24.88%) ובמועצת העיר זכה בשלושה מושבים.

זו, למעשה, הפרישה השנייה של חבר מועצה מסיעת "אחריי" – אחרי שמוקדם יותר השנה פרש ממועצת העיר, ניסים פלד.

במקומו של יוני שטבון צפוי להתמנות כחבר מועצה, ים קרן, בן ה-31, דמות שאינה מוכרת ברחוב הפוליטי בנתניה

 

גורם פוליטי במועצת העיר מסר כי "לא מן הנמנע ששטבון לא אמר עדיין את המילה האחרונה. הוא כנראה הבין, שהוא מבזבז את זמנו. ועד הבחירות הבאות בעוד כשלוש שנים, יש עוד הרבה זמן. עם הנסיבות יתפתחו לטובתו, לא מן הנמנע שהוא יחזור שוב להתמודד על ראשות העיר בבחירות הבאות".

גורם פוליטי ארצי מעריך, כי יוני שטבון צפוי לחזור ולהשתלב במישור הארצי – ככל הנראה ברשימת ימין מאוחדת תחת נפתלי בנט, הנהנה בימים אלה מתוצאות מעולות בסקרים.

בהיבט המקומי, כך טוען גורם פוליטי, אלה "בשורות מצוינות לחבר המועצה, אבי סלמה, מסיעת נתניה אחת בראשותה לש מרים פיירברג".

"סלמה נותר לבד במערכה, בקרב על 'הקול הצרפתי', בבחירות הבאות. לא מן הנמנע שהשמפניות נפתחו בביתו למשמע הבשורה. זה הופך אותו היום לאחד השחקנים הפוליטיים החזקים ביותר בזירה הנתנייתית".

במקומו של שטבון צפוי להתמנות כחבר מועצה, ים קרן, בן ה-31, דמות שאינה מוכרת ברחוב הפוליטי בנתניה. הסיעה עצמה נותרה, בפועל, ללא מנהיג. עם זאת, לא מן הנמנע כי חברי המועצה ליאורה לוי וכן רני אלוש, יקחו את המושכות לידיהם.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן