חמש שנים בשירות הסטודנטים/ יוני ג'ורנו

1
339
יוני ג'ורנו
יוני ג'ורנו

חברים ושותפים יקרים.

אנו עומדים בצומת דרכים, בחירות ליו"ר אגודת הסטודנטים. יש הרואים בתפקיד מקפצה להגשמת מהווים אישיים, להפיק מסיבות, ימי כיף, וקידום מועדונים וברים של חברים.

ויש אותי!

 היי, אני יוני ג'ורנו בן 38 גרוש ואב לילד בן 12.5 תושב נתניה, בוגר תואר ראשון במשפטים במכללה האקדמית נתניה, כיום בתואר שני במשפטים. התחלתי את דרכי באגודת הסטודנטים לפני 5 שנים כנציג כיתה, דרך רמ"ד אקדמיה, רמ"ד מסלולי ערב, מנכ"ל האגודה ולבסוף סיימתי כיו"ר אגודת הסטודנטים של המכללה האקדמית נתניה. ברשותכם חברים ובקצרה אבקש לספר לכם למה אני מבקש את תמיכתכם בבחירות הקרובות ולמה אני ראוי לאמונכם.

היום אנחנו חייבים לעשות שינוי בתפיסה, להבין מה בעצם מהות התפקיד של יו"ר אגודת הסטודנטים. כאחד שחי כאן כבר 5 שנים, שאלתי מאות סטודנטים מכל המגזרים והמגדרים שאלות כמו, מהו הדבר שבשבילו הכי הרבה סטודנטים זקוקים לאגודת הסטודנטים ?.

מהי הבעיה האחת הנוגעת לכלל הסטודנטים ?

מהן הבעיות הנפוצות ביותר הנוגעות לסטודנטים בבוקר ?

מהן הבעיות הנפוצות ביותר הנוגעות לסטודנטים במסלולי ערב ותואר שני ?

מהן הבעיות הנפוצות של הסטודנטים שהם נשואים והורים לילדים ?

מהן הבעיות הנפוצות לסטודנטים מבוגרים ?

לסטודנטים בשנות העשרים פלוס ?

שמעתי מגוון רחב של בעיות וטענות, הפלא ופלא כפי שצפיתי, הבעיות הן אותן בעיות שלא משתנות ככל שמתחלפות האגודות.

 

  1. הבעיה המרכזית הנוגעת לכולם היא יוקר המחיה, עלות שכר הלימוד הגבוהה וקבלה מועטה מהמוסד האקדמי בעבור תשלום גבוהה מאוד!
  2. הבעיות הנפוצות למסלולי בוקר, אפשרות מועטה לעבוד במשרה מלאה היות ושעות הלימוד מתפזרים לאורך כל היום.
  3. הבעיות הנפוצות במסלולי ערב ותואר שני בעיקר הינם: חוסר תקשורת, הווה אומר, כלל המשרדים והמזכירויות נסגרים כבר בשעה 17:00 ולסטודנטים אין מענה! קפיטריה שנסגרת בערב, ספריה שנסגרת בערב, בעיות חניה בחניון המכללה הקטן, מוכרים מנויים לחניון ובפועל כמות מקומות החנייה אינם מספיקות לחצי מאלה שקנו מנוי. התעלמות הנהלת המוסד מהסטודנטים, לדוגמא, דיקן הסטודנטים פוגש את הסטודנטים ביום הראשון לתור ובטקס הסיום. מדוע לא נכנס דיקן בית הספר אחת לסמסטר לשמוע את בעיות הסטודנטים ?
  4. הבעיות לסטודנטים נשואים והורים, הם כלכלית, כלכלית ושוב כלכלית.
  5. סטודנטים צעירים לא נחשפים לחברות כ"א להכוונה תעסוקתית, לסיוע בדבר מקומות התמחות, אין שת"פ עם גופים, ארגונים, אין כנסים שיכולים לתת מענה לצרכי הסטודנטים. מקומות דיור, מעונות במחירים מעמירים מדי שנה, חוזה שכירות נוקשה ודרקוני, ובעצם יצירת מצב של לקוחות שבוים שנתונים לחסדי הנהלת המעונות.

 

יו"ר אגודת הסטודנטים הוא תפקיד שאני רואה בו שליחות!! כאחד שהיה שם בכל תקפידי האגודה ויו"ר האגודה, אני נכנס לתפקיד ביראת קודש! למתבונן מהצד זה נראה כאילו אתגר של בחירות לכבוש את האגודה ויאללה בלאגן! אז זהו שלא! לצערי ראינו ראשי אגודה שנכנסו ללא ניסיון והורידו את האגודה לרמות מבישות, מי שנפגע הם חברי הסטודנטים! ולכן אני מרגיש מחויב לחזור הבית ולתת מעצמי למען הציבור שאני מזוהה עמו ומכיר את הצרכים שלכם.

ניתן לעשות המון מתוך התפקיד וזה מה שאני מתכוון להמשיך ולעשות! בתקופתי יצרתי שיתופי פעולה עם ארגונים גדולים ובע"ה שאבחר שוב אני מתכוון לסיים את מה שלא הספקתי לעשות בקדנציה הקודמת שלי, לצורך הדוגמא, שוחחתי עם אבי כץ מנכ"ל קופיקס, ונדהמתי לשמוע שנשיא המכללה "זרק אותו מכל המדרגות" ממש ככה, הנהלת המכללה מצפצפת על הסטודנטים שישלמו 20 ₪ לסנדביץ ולא 5 שקלים כפי שמציע קופיקס! אני מתחייב להוציא לפועל את הפרויקט הזה! עשיתי זאת בתקופתי ביו"ר ולצערי עם סיום הקדנציה שלי ובחירת יו"ר חדש, העלימו מכאן את פרויקט אגודה-פיקס. חברים, הוכחתי כבר שאם רוצים אין שום כוח שיעצור 4,000 סטודנטים! היה לנו קופיקס במכללה, קופיקס שהחזיק שנה אחת במהלך הקדנציה שלי והופ נעלם עם בחירת האגודה הנוכחית.

 

פרויקט שני הוא נושא המעונות, מבחינתי אנחנו גוף גדול ואנחנו לא מתנהגים ככה! אני מתכוון לשתף פעולה עם סטודנטים מתואר שני בביה"ס לנדל"ן במכללה וליצור מעין "קבוצת רכישה של 400 סטודנטים שמחפשים דירה להשכיר! ישנה אפשרות להביא קבלן גדול שיביא לנו את המוצר הנדרש ב-35% פחות ממה שמשלמים כיום חבריי ציבור הסטודנטים שהם "קהל שבוי".

 

נושא החנייה דורש טיפול מיידי ברמת הנהלת עיריית נתניה, יש לי תכנית מפורטת להגיש למנכ"ל עיריית נתניה ואני אעמוד על כך שהבעיה תיפטר לשביעות רצוננו.

 

פרויקט נוסף הוא שת"פ עם חברת מחשבות, גם כאן אנחנו כקבוצת רכישה של כמעט 2,000 סטודנטים למשפטים יכולים לקבל הצעה משופרת ביותר, לרבות מרצים למרתונים לפני כל בחינה, מחברות בחינה במימון מלא של חברת מחשבות, שיעורי עזר וכמובן ספרי הלימוד! לא יסכימו ?. יש חברה נוספת, די למונופול! הגיע הזמן להפסיק להיות פראיירים. אנחנו לא עדרים ולא מובלים! אנחנו הצרכנים! אנחנו מובילים!

 

קיום כנסים בנושא נדל"ן, עם מיטב האנשים במשק, כנסים בתקשורת עם אנשי תקשורת בכירים, משפטים מבוימים, כנסים של טובי חברות הביטוח, הבנקים וחברות הייטק!

 

שת"פ עם הבנק שייתן לנו כצרכנים את התנאים הטובים ביותר, בחשבון בנק, במשכנתא, ועוד..

 

שתופי פעולה עם בעלי עסקים הנותנים שירות ברחבי העיר והאזור בעזרת כרטיס שננפיק ולו יהיו מחויבים כל בעלי העסקים שירצו להצטרף!

 

הגיע הזמן להבין, אנחנו כוח, אנחנו כוח צרכני, לא עוד קהל שבוי שמשלם המון ומקבל כלום! יש לי שותפים רבים אנשים עם קבלות ועשייה שמוכנים ורוצים לסייע לי להוביל את העגלה הכבדה הזו. להוביל לשינוי. לפעול כפי שמצופה ממנהיגי סטודנטים, לא מסיבות בפאבים ובירות בעיקר.. אלא דאגה אמיתית ויום יומית לבעיות של כלל הסטודנטים, לצד תרבות!  

 

בקדנציה שלי כמנכ"ל אגודה ובהמשך כיו"ר האגודה, אני מבקש להציג מעט מהקבלות שכבר הבאתי לכם ולאלה שסיימו ללמוד כאן.

 

 

  • קידום פרויקטים חברתיים והכנסתם לתוכנית 2 נק' זכות. (בהיותי מנכ"ל האגודה)
  • קידום חנייה חינם לסטודנטים ברחבי נתניה (בהיותי מנכ"ל אגודת הסטודנטים)
  • הכנסת החוק לתקנון המכללה של בחירת ציון הטוב מבין השתיים (בהיותי יו"ר הסטודנטים)
  • קידום תכנית מלגת "תקומה" מיום הווסדה ועד כה 5 שנים. בהם מקבלים סטודנטים 4,000 ₪ מדי שנה כל שנה.
  • קידום אגודת הסטודנטים נתניה בהתאחדות הארצית (בהיותי יו"ר הסטודנטים)
  • שיעורים פרטיים לסטודנטים במחיר מסובסד.
  • סיוע והכוונה בועדות משמעת וועדות לענייני תלמידים מול הנהלת המכללה.
  • ייצוג של 438 סטודנטים בוועדות משמעת, וועדות הדחה, הצלת סטודנטים שהיו מועמדים להפסקת לימודים ואף החזרת 14 סטודנטים שהופסק להם הלימודים. כל זאת בהתנדבות מיום כניסתי לאגודת הסטודנטים כנציג כיתה בשנת 2009 ועד להיותי יו"ר האגודה 2013
  • לראשונה מאז קמה המכללה הכנסתי בהיותי יו"ר הסטודנטים חדר קפה 24/7 חינם למען הסטודנטים, חדר קפה שקיים כבר שנה שניה והינו פרי עמלי שקידמתי מיום היגוי הרעיון ועד להקמתו בפועל.
  • טיפול אישי בבעיות אישיות של סטודנטים, שיחות פרטניות במדיניות "דלת פתוחה" טיפול אל מול הנהלת המכללה ברמה האישית, טיפול בבעיות בבית, ואף ליווי ותמיכה במציאת פתרונות דיור לסטודנטים שלא מצאו מקום במעונות, תוך ערבות אישית שלי כיו"ר המכללה לטובת הסטודנט.
  • קידום תכנית "סטודנטים בונים קהילה" תכנית שסטודנט חונך ילד שכונה ובתמורה מקבל דירה לשנה שלמה חינם.
  • קידום אחת לשנה "ערב תרבות" לסטודנטים בני המגזר הערבי
  • בהיותי יו"ר האגודה לאחר מו"מ עם הנהלת הקפיטריה פתחתי לסטודנטים "קופיקס" 25 מוצרים ב-5 ₪ בלבד! לצערי עם תום כהונתי הפרויקט הופסק ולא היה מי שיעמוד מול גורמי הקפיטריה על המשמר. קפה הפוך-סנדביץ-פחיות קולה-חטיפים ועוד…
  • מקיים שנה שלישית ברציפות פרויקט "משפט מבוים" פרויקט לסטודנטים עם נשיאת בית משפט השלום אנשי הגנה ופרקליטות, פרויקט שיזמתי יחד עם ד"ר חגית נח, ונותן לסטודנטים למשפטים אפשרות להמחשה אמיתית להשתתף במשפט בתוך המכללה.
  • ניתן למנות עוד המון פעילויות שיזמתי וקידמתי, אולם אין טוב ממשמע אוזניים על כך יעידו מאות ואלפי סטודנטים.

 

אני מבקש להמשיך ולשרת אתכם, יש לי הניסיון הרב ביותר, אני מכיר את כל בעלי התפקידים הרלוונטים, בעלי עסקים, מנהלי פרויקטים, הנהלת המכללה, גורמי עיריית נתניה ובכנסת ישראל, אמשיך לפעול אתכם ולמענכם. יש לי את היכולות הטובות ביותר כיום לטובת התפקיד. בתחילת חודש דצמבר יתקיימו בחירות לאגודת הסטודנטים, אני מתמודד ומבקש את תמיכתכם. שלכם יוני ג'ורנו

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן