יום כיפור: לידות מרובות וילדים חבולים בלניאדו

0
261
בית חולים לניאדו - נתניה
בית חולים לניאדו - נתניה צילום באדיבות דוברות לניאדו

37 ילדים הגיעו במהלך יום הכיפורים לחדר המיון בבית חולים לניאדו, כולם עם חבלות בדרגות שונות, ככל הנראה כתוצאה לאחר רכיבה על אופניים. שני ילדים אושפזו ואילו השאר טופלו ושוחררו לבתיהם.

בבית החולים נרשמה עליה גדולה במספר הלידות במהלך יום הכיפורים. מבית החולים נמסר, כי במהלך החג נרשמו עשר לידות מעל הממוצע היומי העומד על 21 לידות. בכל יום כיפורים חלה עליה במספר הלידות, ככל הנראה עקב הצום, אשר מזרז את הלידות.

גם ידיהם של צוותי מד"א היו עמוסות עבודה במהלך יום הכיפורים. ברחבי הארץ ובנתניה הזונקו צוותי מד"א לטפל ב-2326 אירועים.

ממד"א נמסר, כי גם השנה היו מקרים רבים של פציעות עקב רכיבה על אופניים, אופניים חשמליים והחלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט. 220 בני אדם נפצעו, נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה, חלקם אף פונו לבתי החולים השונים ברחבי הארץ.

עוד נמסר ממד"א, כי "לקראת יום הכיפורים ובמהלכו סיפקו שירותי הדם של מד"א לבתי החולים ברחבי הארץ 136 מנות ומרכיבי דם. בשל המחסור החמור במנות דם בימי החגים, במד"א מבקשים מהציבור לבוא ולתרום דם בדגש על בעלי דם מסוג O ולבעלי דם מסוג Rh שלילי מכל הסוגים (A-, B-, AB-). מידע על עמדות התרמות דם אשר יוצבו בקניונים, באתרי תיירות, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א, ביישומון (אפליקציה) 'מד"א שלי' בסמארטפון ובטלפון 03-5300400 (מענה אנושי)".

מנכ"ל מד"א, אלי בין הוסיף: "כבכל שנה, גם השנה נערכו כוחות מד"א לקראת יום הכיפורים בהיערכות גבוהה ובכוננות שיא על מנת להעניק לציבור את הטיפול הרפואי היעיל, המהיר והאיכותי ביותר. צוותי מד"א פעלו במהלך יום הכיפורים ועשו כל שביכולתם למען הצלת חיים. עם תום יום הכיפורים, נערכים צוותי מד"א להגיש סיוע רפואי גם במהלך ימי חג הסוכות שבפתח".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן