יום הכיפורים: יותר ילדים נפגעים בתאונות אופניים

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מד"א עולה כי בכל שנה נפגעים בממוצע כ-250 רוכבי דו גלגלי ביום הכיפורים; בעשור האחרון נפגעו בנתניה 30 ילדים ובני נוער

0
135
צילום עמותת אור ירוק

מדי שנה ביום הכיפורים יוצאים לרחובות הערים אלפי ילדים רכובים על אופניים, קורקינטים, גלגליות וסקייטבורד. למרות העדר מכוניות בכבישים נפגעים מדי שנה כ-250 ילדים. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק.

בעשור האחרון נפגעו בנתניה, לרוב מנפילות, 30 ילדים. שלושה ילדים בממוצע בכל יום כיפורים.

מעמותת אור ירוק מסרו, כי יום הכיפורים הפך בשנים האחרונות ליום רכיבה מרוכז שבו ילדים ובני נוער רבים מנצלים את הכבישים הריקים כדי לרכוב על אופניים.

מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה, כי בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו 971 ילדים ובני נוער בגילאי 0-19 בתאונות דרכים כשהם רוכבים על אופניים. 29 נהרגו וקרוב ל-300 נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 נפגעו 81 ילדים ובני נוער רוכבי אופניים. עליה בנפגעים בהשוואה לשנת 2019 וכן לשנת 2018.

עוד מסרו, כי מרבית הילדים ובני הנוער בעשור האחרון שנפגעו כרוכבי אופניים נפגעו בתחום העירוני – 932 נפגעים, מהם 22 הרוגים.

לעבור יום הכיפורים בשלום

חבישת קסדה: הקסדה היא שומר ראשו של הרוכב ויכולה להוות את ההבדל שבין פגיעה קלה לקשה ולכן רוכבים רק עם קסדה המתאימה לראשו של הרוכב ורכוסה היטב בכל רכיבה.

רכיבה בשעות החשיכה: ברכיבה בשעות הלילה יש ללבוש בגדים בהירים שניתן לזהותם בחושך ולהשתמש בפנסי אופניים ובמחזירי אור.

שימוש במיגון: בכל רכיבה יש לרכוב עם מגנים לברכיים וכפפות.

רוכבים כחוק: לילד מתחת לגיל 16 אסור לרכוב על אופניים חשמליים, קורקינט חשמלי והוברבורד.

תחזוקת האופניים: בטרם תצאו לרכיבה וודאו את תקינות האופניים: הצופר, הצמיגים, הבלמים, התאורה ומחזירי האור.

התאמת האופניים לרוכב: יש לוודא כי האופניים מתאימים לגובהו של הרוכב בצורה כזו שקצות האצבעות יגיעו לקרקע בעת עצירה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "ילדים ובני נוער רבים ינצלו את יום הכיפורים לרכיבה על אופניים וקורקינטים. חשוב מאוד להגביר את המודעות לסכנות שברכיבה על כלים דו גלגליים ביום הזה. תחושת הבטיחות ברכיבה ביום זה מטעה וגם בשל התחושה המוטעית רבים נפגעים ביום זה בתאונות דרכים".

"בהיעדר אמצעי מיגון ובטיחות כמו שלדת הרכב וחגורת הבטיחות בכל מפגש בין הרוכב לרכב פרטי הרוכב תמיד יפגע. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשים בראש סדר העדיפויות את בטיחות הרוכבים, לא רק ביום הכיפורים אלא בכל השנה. צריך להתחיל להתחשב ברוכבים ולסלול עבורם שבילי רכיבה ייעודיים שיפרידו אותם מכלי הרכב על הכביש ויסייעו להגברת ביטחונם ולהפחתת מספרי הנפגעים. במקביל, יש להגביר את המודעות לחשיבותה של הקסדה כאביזר מציל חיים. האופניים הם כלי תחבורה ירוק, זול, נוח ומתאים לפעילות גופנית אך הרוכבים חשופים לסיכון רב ועל כן חייבים לדאוג לתשתיות מתאימות עבורם שמצילות חיים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן