טבע מכרה את הקרקע של מפעל פלנטקס בנתניה

שלוש שנים לאחר סגירת מפעל פלנטקס בנתניה נמכרה הקרקע לחברת א.ג.ת.ד יבואנית למשקאות חריפים; החברה זכתה במכרז בשותפות מרק מנשרוב אחזקות

0
593
עסקים בנתניה, נדל
צילום fotolia

חברת טבע מכרה את קרקע המפעל שלה בנתניה, מפעל המוכר בשם פלנטקס. כך עולה מידיעה שפורסמה בכלכליסט. עוד עולה, כי הקרקע נמכרה בסכום של 116 מיליון שקלים לחברת א.ג.ת.ד. יבואנית משקאות חריפים. החברה זכרתה במכרז בשותפות עם קבוצת מרק מנשרוב אחזקות (25%).

תושבים ופעילי ציבור פעלו נגד מפעל פלנטקס

מפעל פלנטקס פעם במשך שנים באזור התעשיה הצפוני בנתניה. בסמוך לשכונות ותיקים ונווה איתמר. במשך שנים רבות פעלו תושבים המתגוררים בסמוך למפעל ופעילי ציבור נגד המפעל. במשך שנים טענו המתנגדים שהמפעל מזהם. בשנת 2014 חשף עו"ד ד"ר ניסן שריפי דוח שהוכן עבור המשרד לאיכות הסביבה. הדוח התריע על גזים רעילים במיכלי ענק. הגזים מוקמו במרחק מאות מטרים משכונות מזרח נתניה.

ד"ר שריפי טען אז, כי החומרים המסוכנים אוחסנו במיכלי ענק במפעל פלנטקס. תושבי שכונת נאות גנים הביעו אף הם את חששם מהגזים הרעילים.

בעקבות פנייתו של ד"ר שריפי מסרו מהמשרד להגנת הסביבה, כי פונו מהמפעל כמויות רבות של חומרים מסוכנים. זאת לפי דרישתם. מהמפעל עצמו טענו, כי אין סכנה וכי הם פועלים על פי החוק.

בשנת 2017 הגיש חבר מועצת העיר לשעבר והפעיל הסביבתי, נתי ריגלר, בקשה לאישור תביעה יצוגית נגד המפעל. לטענתו המפעל גרם במהלך לזיהום מי התהום. בתגובה טענה החברה, כי הם עובדים בשיתוף פעולה מלא עם רשות המים והמשרד להגנת הסביבה. עוד טענו שהמפעל הקים מערכת מתקדמת המנטרת את מי התהום.

בשנת 2019 סגרה חברת טבע את מפעל "פלנטקס" בנתניה. המפעל נסגר בעקבות קיצוצים ולמעלה מ-270 עובדיו פוטרו.

תכניות הבנייה על הקרקע

כפי שפורסם בכלכליסט חברת א.ג.ת.ד בוחנת מספר תכניות חלופיות למתחם. אחת מהן היא הקמת קמפוס תעסוקה, שיכלול שטחי מסחר ומגורים. התכנית הוגשה לאישור הוועדה המחוזית. אם תאושר התכנית יוקמו מגדלים בגובה של עד 40 קומות בשטח כולל של 140 אלף מ"ר. במידה והתכנית לא תאושר יוקם, בהתאם לתב"ע המקורית מתחם ענק של לוגיסטיקה בשטח של כ-57 אלף מ"ר.

סוגיה נוספת שעלתה היא הזיהום, בקרקע ובמי התהום, שלכאורה הותיר אחריו המפעל. מתוך כלכליסט עולה, כי בדיקות שבוצעו בשטח העלו, כי המפעל זיהם את מי התהום ואת הקרקע. על פי הערכות העסקה כוללת את ניקוי הקרקע, שעלותו נאמדת בכ-20 מיליון שקלים.

למרות זאת טענה חברת טבע, בדיוק כפי שטענה בעבר, כי פלנטקס השקיעה משאבים עצומים בבטיחות ובאקולוגיה כדי למנוע או למצער להקטין, ככל הניתן, פגיעה סביבתית. עוד טענה, כי החברה פעלה בהתאם להוראות הדין ושיתפה פעולה עם הרשויות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן