חשד: שני בעלי עסקים משכו מיליוני שקלים מבלי לדווח

בעל שליטה בעסקים בתחום התיירות בנתניה נחקר בחשד למשיכת מיליוני שקלים מהחברה שבבעלותו מבלי לדווח על כך למס הכנסה; על פי החשד משך כ-7 מיליון שקלים; צפויים מעצרים נוספים

0
188
בניין מס הכנסה נתניה
בית מס הכנסה בנתניה. צילום רן אליהו

שני בעלי שליטה נחקרו בחשד להעלמת הכנסות תוך משיכת מיליוני שקלים מהחברות שבבעלותם. זאת מבלי לדווח על כך כהכנסה לפי סעיף 3(ט1) בפקודת מס הכנסה.

בעל רשת העסקים בתחום התיירות, בין השאר בנתניה, נחקר בחשד למשיכת כ-7 מיליון שקלים מהחברה מבלי לדווח. נחקר נוסף הוא בעל מניות בעסק לאחזקות, אשר נחקר בחשד למשיכת כ-1.8 מיליון שקלים. השניים שוחררו על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים.

מהבקשה לשחרור בתנאים מגבילים של החשוד הראשון עולה, כי פקיד שומה חקירות מרכז בשיתוף פקיד שומה נתניה, פתחו בחקירה גלויה כנגדו. כאמור בחשד שלא דיווח על משיכות מהחברה שבבעלותו.

החשוד עוכב לחקירה ונתפסו מסמכים ממשרד רו"ח המייצג אותו. מהחקירה עולה כי החשוד משך מהחברה שבבעלותו, כ-7 מיליון שקלים בין השנים 2019-2016. זאת ועוד הוא המשיך למשוך מאות אלפי שקלים כל שנה, מבלי לדווח על כך בדוחות האישיים שלו. זאת במטרה להתחמק מתשלום מס.

החשוד טען לתום לב

השופט ס. הנשיא, רועי פרי, מבית משפט השלום בתל אביב-יפו שחרר את החשוד בתנאים מגבילים. על החשוד הוטלו ערבות עצמית על סך 300,000 ש"ח, ערבות צד ג' על סך 150,000 ש"ח. בנוסף הפקדת מזומן על סך 30,000 ש"ח וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

בדיון בעניינו בבית המשפט טען החשוד לתום לב. "כל התיק נולד מדוחות שהגשתי למס הכנסה. בתום לב, לא ידעתי".

החשוד אף ביקש מבית המשפט לאסור פרסום המקרה. לדבריו הוא במו"מ כדי לעשות עסקה ופרסום יכול לפגוע בעסקה.

השופט קיבל את בקשת החשוד לאיסור פרסום על פרטי התיק, וזאת עד ליום ה-27/07/2021. מאחר ולא הוגש ערעור בעניין, הפרשייה הותרה לפרסום.

מרשות המיסים מסרו, כי במסגרת אכיפת יישום הוראות סעיף 3 (ט1) לפקודת מס הכנסה, הקובע כי יתרת החוב של בעל מניות מהותי חייבת להיות מוחזרת לחברה או להיות מדווחת כשכר עבודה/דיבידנד עד סוף השנה שלאחר השנה שבה נוצר החוב, נחקר גם תושב פרדס חנה ובעל מניות בחברת החזקות המחזיקה בחברה נוספת בחשד למשיכת כספים מהחברה מבלי לדווח על כך כנדרש.

על פי החשד הגיש החשוד דוחות שנתיים לשנים 2018-2016. בדוחות דיווח על הכנסות ממשכורות בלבד. זאת למרות שבפועל הייתה לו משיכה, שעמדה על כ-1.8 מיליון. החשוד השמיט זאת מהדו"חות בכוונה להתחמק מתשלום מס.

סגנית נשיא בית משפט השלום בחיפה, טל תדמור-זמיר, מבית משפט השלום בחיפה, נעתרה לבקשת פקיד שומה חקירות חיפה והצפון ושחררה את החשוד בתנאים מגבילים. יציאתו מהארץ עוכבה. כמו כן יציג החשוד ערבות צד ג' בסך 150,000 ש"ח וערבות עצמית בסך 20,000 ש"ח.

צפויים מעצרים נוספים

עוד מסרו ברשות המיסים, כי לאחרונה העלתה רשות המסים מדרגה באכיפת חובת הדיווח של בעלי השליטה. במסגרת זו התנהלה שורת חקירות סמויות שהבשילו לחקירות גלויות. אנשי רשות המיסים חקרו מעל עשרה חשודים ברחבי הארץ. על חקירתם של חמישה מהם הטיל בית המשפט צו איסור פרסום בעניינם. בהמשך צפויים מעצרים נוספים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן