חמישה תושבי שטחים עוכבו בעקבות הדליקה בישוב פורת

0
118
הדליקה בשדות פורת. צילום חטיבת דוברות המשטרה

שעות אחדות עמלו צוותי כיבוי רבים לכבות את הדליקה שפרצה בשדות הסמוכים ליישוב פורת בשרון. העשן הסמיך נראה מואף הגיע ליישובים הסמוכים – קדימה צורן ואבן יהודה.

במהלך הדליקה פונו מספר בתים ביישוב, מחשש שהאש תתפשט ותגיע אליהם. במקביל טרקטורים עבדו כדי ליצור קו הפרדה בין השדות לבין בתי היישוב. שעות אחדות לאחר מכן הושגה שליטה על האש והתושבים הורשו לחזור לבתיהם.

זמן קצר לאחר מכן נראו בסמוך לשדות העשנים חמישה תושבי איו"ש. שוטרים שהיו במקום עכבו אותם לחקירה. במשטרה בודקים האם לחשודים יש קשר לדליקה שפרצה בשדות.

ביום רביעי בשעות הערב פרצה שריפה בשדות בין כפר נטר לאבן יהודה. כיבוי אש השיג שליטה על האש, במקביל טרקטורים יצרו קו חיץ בין הבתים לשדות.

בעקבות ריבוי מקרי השריפות, הרוחות העזות והיובש העלו במד"א ובאיחוד הצלה את רמת הכוננות. בהערכת מצב שקיים מנכ"ל מד"א אלי בין הוחלט להעלאות את רמת הכוננות במרחבי מד"א ולהיערך לכוננות מיוחדת לאבטחה רפואית ולטיפול בנפגעים באירועי שריפות ובעקבות התחזיות על מזג האוויר הצפוי.

בין מסר: "כוחות מגן דוד אדום פועלים בשטח בתיאום מלא עם כלל הגורמים, בהם כוחות הכיבוי, משטרת ישראל, פיקוד העורף והרשויות והעניקו טיפול רפואי, מקצועי ומהיר לנפגעים. אנחנו למדים ומפיקים לקחים יום-יומיים מאירועי הימים האחרונים וממשיכים בכוננות הגבוהה ובהיערכות המיוחדת בהתאם. הניסיון הרב שיש לכוחות מגן דוד אדום באירועים השונים לצד התמדה בהכשרות ותרגילים מאפשרים לצוותי הארגון להגיע למקום האירוע במהירות, להעניק טיפול רפואי מקצועי ולפנות את הפצועים לבתי החולים".

מאיחוד הצלה נמסר, כי "באיחוד הצלה העלו את רמת הכוננות וערוכים למתן מענה מהיר ומיידי ככל שיידרשו בכל אירוע. מתנדבי יחידת האופנועים של איחוד הצלה הונחו להגביר את המענה עקב פקקי תנועה צפויים המקשים את ההגעה של רכבי החירום וההצלה. המתנדבים ערוכים לאבטח את פעילות כוחות החירום בזירות האירועים השונות של שריפות הענק. אגף מבצעים של איחוד הצלה הנחה את אלפי המתנדבים ברחבי הארץ לתגבר את המענה המהיר גם לאירועי שגרה רפואיים עקב הצפי להגעה מאוחרת יותר של אמבולנסים עקב היותם עסוקים בפינוי נפגעים מאירועי השריפות ברחבי הארץ".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן